6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jan367

Berichtenbox van Overheid

De ‘BERICHTENBOX-App’ versie 2.0.2 van de overheid in combinatie met de noodzakelijke ‘Digi-D app’ versie 5.14.4 op mijn Apple iPad model 2018 OS 13.6 levert op mijn iPad het volgende probleem:
    Als ik een bericht uit die Berichtenbox met een bijlage binnenhaal kan ik dat bericht en de bijlage weliswaar lezen op de iPad maar verder niets. Ondanks het feit dat er boven dat bijlage-document het ‘deel-functie’ symbool (vierkantje met daarin een pijl omhoog) als mogelijkheid geboden wordt. Maar als ik hier op druk gebeurt er helemaal NIETS. Ik kan dus niet die bijlage downloaden voor verdere verwerking (zoals PDF-file of printen enz).

Nu echter komt het vreemde:
    Op mijn iPhone 7 met eveneens systeem iOS 13.6 staan ook de <Berichtenbox-App> en de <Digi-D App> (van dezelfde versies) waar ik wel op het ‘deel-functie’ symbool kan drukken om de bijlage voor diverse mogelijkheden aan te bieden.
    Wat is hier de oorzaak van c.q. hoe kan ik dit op mijn iPad oplossen?

Bijdrager
    goulashkanone

Hier exact hetzelfde probleem met de A1893 iPad 6e gen.

Sleutelbeheerder
    Night

Dit lijkt volgens het internet op een bug die er al sinds versie 12.4 is ingeslopen. De enige optie waarbij diverse mensen met hetzelfde probleem (helaas niet alle) baat hadden, was een complete re-install van iPadOS. Maak dan wel eerst een backup met wachtwoord, zodat ook alle instellingen, wachtwoorden en gezondheidsgegevens bewaard blijven.

Bijdrager
    csteelooper

Edit: Never mind…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door csteelooper. Reden: Lezen is ook een kunst
    Bijdrager
    jan367

Probleem opgelost.

Sedert maandag 14 september 2020 is het probleem opgelost!

Na veel heen en weer gebeld en gemaild begin augustus 2020 met de helpdesk van ‘Mijn Overheid’ is de vervelende ‘bug’ van niet adequaat reageren op de z.g. ‘deelknop’ (vierkantje met een pijl omhoog) eindelijk door hen gedetecteerd in hun App: ‘Berichtenbox’.

Zij hebben eindelijk vanaf  vandaag een (werkende) update gelanceerd die vooralsnog zowel op mijn iPad als mijn iPhone het gewenste resultaat oplevert.

Bijdrager
    goulashkanone

Top!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.