7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

iCloud: Berichten verwijderen levert geen ruimtewinst op

Ik krijg steeds melding dat mijn iCloud vol is.

Nu heb ik op mijn iMac, iPad en iPhone al alle berichten verwijderd, maar toch blijft in de cloud berichten 3,1Gb aangeven.

Heb volgens mij nu alles al geprobeerd, niets helpt om deze berichten weg te doen en ruimte te maken.

Wat doe ik fout?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Moderator
    Night

Ik denk dat er veel beelden in die berichten staan. En die komen dan weer in Foto’s terecht. Deze worden vermoedelijk wel als data van de Berichten app gezien, waardoor ze daarbij geteld worden.

Bijdrager
    McPim

Ik weet dat het voor veel mensen een principe kwestie is, maar €0,99 per maand voor 50 GB is toch geen geld? Hoef je er nooit meer over na te denken.

Bijdrager
    OMT-fan

MacPim:

Het gaat me niet om het geld, ik wil gewoon zo min mogelijk in de cloud hebben staan.

Daarom heb ik op alle devices de berichten gewist.

Maar hoe verwijder ik dan de “berichten” uit de cloud zonder dat ze evt uit foto’s verdwijnen?

Lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat ze “automatisch” in foto’s komen te staan.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  OMT-fan.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Een vriend van mij heeft hetzelfde meegemaakt met documenten.

iCloud opslag vol door map Andere documenten 5GB

We hebben gebeld naar Apple en na twee telefoontjes was het opgelost.

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>OMT-fan op 12 augustus 2019 om 09:12</p>
    Nu heb ik op mijn iMac, iPad en iPhone al alle berichten verwijderd, maar toch blijft in de cloud berichten 3,1Gb aangeven.

Als je alle berichten hebt verwijderd zoals je zegt kun je ook op elk device ‘iCloud’ -> ‘Berichten’ uitzetten? Misschien helpt dat.

Bijdrager
    GoeieDag

Of op de Mac in Berichten voorkeuren>iMessage>Synchroniseer nu   indrukken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.