11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-fan

Berichten verwijderen iCloud

Hoe verwijder ik berichten uit de iCloud zonder dat ze van mijn iMac verdwijnen?

Bijdrager
    GoeieDag

Niet.

Bijdrager
    Mars

Op je iMac in Mail een folder aanmaken onder ‘on my mac’ of ‘op deze mac’ en daar de berichten naar toe kopiëren. Daarna ze uit icloud verwijderen.

Bijdrager
    OMT-fan

Op de Mac (in Mail/Op mijn Mac) een submap gemaakt “Berichten”

Maar hoe en waar vandaan kopieer ik de berichten hierin?

cmd-C ….cmd-V vanuit “Berichten” werkt niet en ik kan ze ook niet allemaal tegelijk selecteren.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik denk dat @mars denkt dat je het over mailtjes als berichten hebt. Jij hebt over berichten in de app Berichten hebt, en dat is ook wat je ziet in het gebruik van iCloud onder ‘Berichten’. En ik vermoed dat je iCloud vol raakt en ruimte wilt creëren daar?!

Bijdrager
    OMT-fan

Klopt, dat is het probleem precies. Meer icloud opslagruimte is voor mij geen optie maar wil ook de berichten bewaren.</p>

Bijdrager
    Shmoo

Misschien kan je er screenshots van maken. 😊

Bijdrager
    GoeieDag

Die berichten nemen niet veel ruimte in, maar wel de bijlagen (filmpjes!). Verwijder die.

Info hierover o.a. hier: https://www.iculture.nl/tips/imessage-bijlagen-beheren/

En deze: https://www.iculture.nl/tips/imessage-icloud-synchroniseren/

Bijdrager
    OMT-fan

Nergens kan ik vinden hoe de bijlagen uit de cloud gehaald kunnen worden.

Wel hoe ze van de iPhone/iPad afgehaald kunnen worden .

Bijdrager
    GoeieDag

Als je de bijlagen van een device afhaalt, verdwijnen ze ook uit iCloud.

Maar eigenlijk is het slimmer om in de iCloud voorkeuren Berichten af te zetten (op alle apparaten waar het aan staat), dan ben je alles ervan in iCloud kwijt (en dus ook je synchronisatie en backup).

Bijdrager
    OMT-fan

Ik begrijp niet waarom ik het niet voor elkaar krijg.

Heb de Bijlagen op de iPhone en iPad handmatig verwijderd via de voorkeuren van Berichten. Op de iPad en de iPhone in de voorkeuren berichten uitgevinkt, opnieuw ingelogd (Apple ID en rebooth), desondanks staan de bijlagen nog steeds in Berichten van de cloud en krijg ik de melding dat mijn iCloud vol is en zie ik nog de 2.7Gb aan berichten staan. Dit zijn dus nog steeds de Bijlagen!

😠😠😠😠😠

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.