4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    gradusdus

Berichten veiligheid en encryptie

Hi, ik gebruik al jaren ‘Berichten” in IOS , is dit hetzelfde als iMessage ?

Ik kom er ook niet achter of het encrypt is onderweg

en of de ontvanger het op kan slaan zonder encryptie?

ik vind het een fijn en makkelijk programma en zou het graag blijven gebruiken

of is het beter over te stappen op iets anders, zijn er adviezen?

hoor graag en bij voorbaat dank

hg gamt

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>gradusdus op 29 oktober 2018 om 17:48</p>
    Hi, ik gebruik al jaren ‘Berichten” in IOS , is dit hetzelfde als iMessage ?

Ik kom er ook niet achter of het encrypt is onderweg

en of de ontvanger het op kan slaan zonder encryptie?

Volgens Apple zelf:

iMessage en FaceTime
    We gebruiken totaal­versleuteling om je gesprekken in iMessage en FaceTime op al je devices van a tot z af te schermen. watchOS en iOS zorgen ervoor dat al je berichten versleuteld worden, zodat niemand erbij kan zonder jouw toegangs­code. iMessage en FaceTime zijn zo ontworpen dat wij met geen mogelijkheid jouw gegevens kunnen ontsleutelen wanneer die onderweg zijn van het ene naar het andere device. Je kunt zelf instellen of berichten na 30 dagen of na een jaar automatisch verwijderd worden van je device, of dat je ze er altijd op laat staan.

Apps van andere ontwikkelaars die gebruikmaken van iMessage hebben geen toegang tot de contact­gegevens van de deelnemers of tot de inhoud van hun gesprekken. iOS stuurt elke app een willekeurige identificatie voor elke deelnemer. Deze wordt gereset wanneer de app van het device wordt verwijderd. Van iMessage-berichten en sms’jes wordt voor het gemak een back‑up bewaard in iCloud, maar dit kun je altijd uitzetten. De inhoud van FaceTime-gesprekken bewaren we nergens, op geen enkele server.

Bijdrager
    gradusdus

Bijdragers, OMT-ers

bedankt voor jullie informatie, en ik ga lekker door met Berichten!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.