9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Psmiles

Berichten laten synchroniseren tussen iPhone en Mac

Ligt het aan mij of aan Apple, maar de berichten van de Berichten-app syncen voor geen meter tussen iPhone en Mac.

Is er ergens een magische knop of instelling?

Ik heb een iPhone 6Plus en een MacPro ’13, en op beide de meest recente Os’sen.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Het ligt aan jou…

Bijdrager
    Shmoo

Ligt eraan.

Relatief kleine gesprekken (iMessage data) gaat prima via iCloud sync maar wanneer je gesprek  groter is dan 800MB of zoiets dan krijgt iCloud het heel snel moeilijk om alles goed over te zetten. Zeker bijlages en foto’s.

Waar je wel op moet letten is dat je iOS devices minimaal 50% opgeladen zijn of aan de stroom hangen om te syncen. Dat is hetzelfde gedoe met de Foto’s app om foto’s te syncen heb je dat ook nodig.

Bijdrager
    Psmiles

Ah, aan de stroom. Nou, ik ben benieuwd.

@Schmoo Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    Psmiles

Overigens zie ik net, dat Berichten niet in het overzicht staat van ‘Icloud’ in Systeemvoorkeuren. Hoe kan ik die toevoegen?

Bijdrager
    Shmoo

Volgens mij heeft niemand dat daar staan, je moet gewoon inloggen in de Berichten app en dan in de voorkeuren kun je dacht ik iCloud activeren.  Uit mijn hoofd, ik gebruik Berichten niet op mijn computer omdat de iPhone of iPad altijd naast mijn toetsenbord ligt. Dat is goed om allerlei vreselijke RSI ziektes te voorkomen, af en toe je iPhone of iPad optillen.

Bijdrager
    Psmiles

Ah ja.

Ik heb die optie maar eens uit- en daarna weer ingeschakeld. Het lijkt te werken, op een contact na.

Nou ja, dank nogmaals @shmoo

Bijdrager
    McMeller

‘Op een contact na’ kan wel eens met de nummernotering te maken hebben. Het is al een poos geleden dat ik opmerkte dat ik alle nummers met +31 moest opslaan, wilde Berichten in macOS het herkennen. Hoe dat in de huidige versie zit weet ik niet, maar ik hou dit gewoon aan.

Bijdrager
    Psmiles

@mcmeller ik zal eens kijken of dat idd uitmaakt. Bedankt voor de tip!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.