18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels de Vos

Berichten in het chinees

Dag allen!
    Mijn vriendin krijgt sinds een paar weken berichten in het chinees van nummers van mensen met wie ze sms’t/iMessaged. Dus bijvoorbeeld ook van mij, terwijl ik niets stuur krijgt ze gewoon een gek bericht met chinese karakters, alsof ik die stuur. Ik heb wel gezocht, maar een oplossing kan ik nergens vinden.
    Herkent iemand van jullie dit of weet iemand zelfs een oplossing?

Groet, Niels

Bijdrager
    McPim

Ze moet meteen haar AppleID wachtwoord veranderen lijkt me.

How To Fix The Chinese Spam iMessage Hack

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Misschien een simpel font probleem??

Bijdrager
    McPim

iOS heeft geen font-instellingen (behalve grootte) dus dat lijkt me sterk JoopJoopJoop.

Sleutelbeheerder
    Night

Onleesbare fonts (en dan niet eens chinees) komen alleen voor in Mail op OSX indien je met de standaard fonts hebt lopen rotzooien. Niet op de iPhone, zoals McPim al zegt.

Inactief
    Anoniem

Probeer eens een herstart. Of zet je iPad eens in een andere taal, en kijk of het dan nog steeds gebeurt.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

Ik heb het niet over instellingen, waar staat dat????

Mogelijk een fout bij de interpretatie van het font, gebeurt ook in iOS

Ik vindt het nogal paniekzaaierij van je om direkt maar aan een imessagehack te denken wanneer je chinese characters te zien krijgt..

Bijdrager
    McPim

Mogelijk een fout bij de interpretatie van het font, gebeurt ook in iOS

Link? Bron? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Sleutelbeheerder
    Night

Stille hint: Ze ontvangt ook berichten van mij, ook al heb ik niets gestuurd……

Bijdrager
    iMac Lover

Ik zou haar telefoon terug zetten naar fabrieks instellingen. Daarna opnieuw aanmelden bij iCloud massages en FaceTime
    En opnieuw WiFi instellen

Kijken wat er gebeurd

Gr

Bijdrager
    McPim

Dat zou ik niet doen iMac Lover. Dan moet je je backup weer terugzetten, hopen dat je een WhatsApp backup hebt, je foto’s eventueel weer uit iTunes halen, etc. Even je wachtwoord veranderen van je AppleID en dan’ kijken wat er gebeurt’ lijkt me een stuk eenvoudiger.

Maar zolang we van Niels de Vos niets meer horen kunnen we vanalles bedenken, misschien beter even op zijn reactie wachten:wink:

Bijdrager
    iMac Lover

Hoi een Back-up terug zetten lijkt mij niet nodig, zolang alles in de iCloud staat.
    Men kan natuurlijk ook iOS via iTunes opnieuw installeren, een paar maanden nog gedaan via iTunes
    Via de app store alle apps in aankopen weer opnieuw geïnstalleerd . Met een uurtje had ik mijn iPad weer naar tevreden in de lucht
    Wat vinden jullie van de Uitmarkt live op npo 2

Bijdrager
    iMac Lover

Sorry een beetje rommelig nederlands, ik kijk tv op npo2

Bijdrager
    McPim

@iMac Lover: volgens mij praten we lang elkaar heen.. ‘Met een uurtje had ik mijn iPad weer in de lucht’, dat bedoel ik met een backup terug zetten8-) Een AppleID wachtwoord veranderen in ’n minuut of 5 lijkt me toch echt handiger om eerst te proberen…

Bijdrager
    iMac Lover

Als je iOS opnieuw download via iTunes moet je een Back-up terug zetten
    Een iCloud wachtwoord wijzigen is altijd verstandig.
    Wat ik echter niet begrijp, als van een andere computer of een onbekende iPhone of iMac toegang wordt gezocht met iCloud, dan krijg ik binnen een paar tellen een mail van Apple.
    Bijvoorbeeld er is via een webbrowser Opera toegang gezocht tot uw iCloud. Komt dit bekend voor, dan hoeft u geen actie te ondernemen. Anders uw wachtwoord wijzigen
    Gr

Apple

Je krijgt van Apple toch een melding, dat anderen toegang hebben gehad / gezocht met jouw iCloud account?

Bijdrager
    McPim

Ik kwam dit artikel nog tegen in Wired over dit probleem. Je AppleID ww veranderen kan nooit kwaad natuurlijk maar als ik het goed lees kun je ook iMessage spam krijgen zonder dat je gehacked bent. En dan is de oplossing (behalve iMessage uitzetten) wat lastiger…

It’s very easy for spammers to register an iMessage account. All you need is an email address. We’ve seen spam sent from accounts registered to Microsoft’s hotmail.com system and to Chinese webmail providers such as Yeah.net.

Bijdrager
    Niels de Vos

Ha mannen,
    ik lees al jullie reacties zeker, bedankt! Ik ga er morgen even mee aan de slag, kijken of ww veranderen helpt, en of er een mail is gestuurd van Apple (sorry, mijn vriendin is niet zo connected dat je dat meteen weet :p)

Bijdrager
    McPim

:lol: Succes Niels, we horen het wel.. Misschien heb je hier nog wat aan (‘iMessages van onbekende afzenders filteren’) maar het vreemde is natuurlijk dat ze die Chinese berichten krijgt van bekende afzenders.. Vandaar mijn eerste reactie.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.