8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Yoeri

Berichten-applicatie werkt niet

Ik zou graag de Berichten-applicatie in Mountain Lion gebruiken. Als ik met iemand aan het praten ben via iMessage kan ik snel typen vanaf de computer in plaats van dat ik iedere keer op het kleine scherm van m’n iPhone moet gaan typen.

Nu gebruik ik het al sinds de bèta en hoopte ik dat de volgende problemen wel over zouden gaan: het synchroniseren tussen mijn iOS-devices werkt niet en berichten worden niet verzonden en er komt een rood uitroepteken bij.

Hebben jullie dezelfde problemen (gehad) en is er een oplossing voor?

Bijdrager
    Yggdrasil

Synchroniseren gaat enkel als je op je iPhone ook instelt dat je iMessage wil ontvangen op je Apple ID. Dat komt omdat je iPhone iMessages kan ontvangen via je telefoonnummer en je Berichten op de Mac kan ze enkel ontvangen via een e-mailadres.

Dat probleem wordt opgelost in iOS 6 heb ik gelezen. De bron van deze informatie heb ik in een ander topic gepost een tijdje geleden.

Over het rode uitroepteken weet ik niks.

Bijdrager
    Dave123

Als je op het rood uitroepteken tikt, klikt. Kan je proberen het bericht opnieuw te versturen. Handig, maar je berichtenapp moet werken dan..

Bijdrager
    Yoeri

@Niiiiiickk Het gaat al via mijn e-mailadres. Als ik iets binnenkrijg op mijn iPhone komt dat ook binnen op mijn iPad.

@Dave123 Ik weet dat hij dan probeert hem opnieuw te verzenden, maar ik krijg de melding constant.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ah, ik heb enkel ervaring met een iPhone en MacBook Pro/iMac maar niet met een iPad. Als ik op de iPhone iets krijg, dan krijg ik het ook op de Macs dus ik kan je niet verder helpen, sorry!

Bijdrager
    jandoornbos

In OS 10.8.1 hebben ze problemen met het verzenden verholpen. Ik weet niet of je al hebt geüpdatet na de nieuwste versie van Mountain Lion?

Ik zelf heb het probleem ook gehad. Degene die mij berichten stuurde kreeg zelfs een melding dat de berichten die zij aan mij verstuurde niet aankomen, terwijl ik ze wel degelijk ontving. En ik kreeg ook een melding dat mijn berichten niet werden afgeleverd, terwijl dat wel degelijk gebeurde.

Mijn oplossing was om iMessage tijdelijk uit te schakelen en weer opnieuw in. Dit doe je via Berichten -> Voorkeuren -> Accounts -> Het iMessage account selecteren en het vinkje bij ‘Schakel deze account in’ weghalen. Even een tijdje wachten en weer opnieuw inschakelen.

Ik hoop dat dit je probleem verhelpt.

Bijdrager
    Dave123

Idd, al geupdate naar 10.8.1? Staat bij de bugfixes, dat er soms geen imessage kan verstuurd worden.
    Over de OS X Mountain Lion v10.8.1-update

Bijdrager
    Yoeri

Ja, ik zit al op 10.8.1.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.