10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    pippen2

Bericht versturen in WatchOS2 lukt niet

Sinds WatchOS2 kan ik geen bericht meer versturen. Via Siri spreek je het bericht in. Daarna krijg je een scherm dat Siri het gaat versturen. Alleen de “verstuur”-knop ontbreekt. Je kunt alleen voor “niet versturen” kiezen. Is dit bij jullie ook?

Bijdrager
    csteelooper

Zelf heb ik geen ervaring met Watch, maar op m’n iPhone kan ik ook tegen Siri zéggen dat het verstuurd moet worden. Dus ik zég dan, als Siri vraagt “Kan het verstuurd worden” gewoon “Ja” of “Verstuur” en dan wordt het bericht ook verstuurd. Ik neem aan dat dit met Watch ook kan?

Wat ik dus wil zeggen is: in principe heb je de knop niet echt nodig; een wijze van de opdracht geven (in dit geval dus met je stem) is genoeg.

Bijdrager
    pippen2

Dat doe ik ook wel zo, maar je krijgt op de Watch eerst een controlescherm. Met WatchOS kon je dan gewoon op een knop drukken, maar die is nu dus weg. Er is dan verder geen interactie mogelijk.

Geblokkeerd
    Anoniem

Even alles opnieuw installeren…

Bijdrager
    pippen2

Ik heb nu gemerkt dat het bericht uiteindelijk wel wordt verstuurd, maar dat Siri gewoon heel lang wacht voordat het daadwerkelijk wordt verstuurd. Dit wordt waarschijnlijk gedaan zodat je nog de kans hebt om het bericht te annuleren. Maar ik vind het te lang duren. Maar goed, het zal wel zo horen…

Bijdrager
    Odie

Ik heb exact hetzelfde, ik had het nog niet gezien. Als ik in dat scherm met ‘niet versturen’ siri weer activeer met de crown en ‘ok’ zeg dan zegt de  ⌚️ wel ‘ik zal het versturen’ maar verder gebeurd er weer niets… Bizar.

Bijdrager
    Odie

edit: het is geen bug maar een feature. Je moet het bericht gewoon zo laten staan en verder gaan waarmee je bezig was. Er is geen ‘send’ knop meer, alleen een annuleerknop. Siri heeft je even de tijd om te bedenken of het bericht geannuleerd moet worden, als je gewoon verder gaat met andere dingen dan knalt Siri het bericht er iets later vanzelf uit. Verwarrend…

Bijdrager
    Brainy

Dat is raar dan, ik heb ook os2 en bij het versturen van al een lopend bericht staat bij mij rechtsboven “stuur” waarna het bericht direct verstuurd wordt.

Bij een nieuw bericht staat er “stuur” rechtsonder.

Bijdrager
    Odie

Stel je een nieuw bericht op of geef je een reply? Daar zit namelijk ook verschil tussen, bij een reply op een bestaand bericht kan ik eerst kiezen of het als tekst of audio moet worden verstuurd (afhankelijk van hoe je dat instelt). Bij een nieuw bericht zet siri de gesproken tekst blijkbaar altijd om in text, ik vermoed omdat het dan nog niet weet of de ontvanger iMessage aan kan (en dus audio) of alleen SMS kan ontvangen (en dus alleen text).

Bijdrager
    pippen2

Precies, een reply wordt anders opgepakt dan een nieuw bericht. Persoonlijk vind ik dat hoe de reply werkt veel beter. En zo was het dus eerst in WatchOS1 ook toen je een nieuw bericht ging versturen. Het is behoorlijk verwarrend nu.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.