5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iRoyco

Bericht maakt sms ipv imessage! WHY???

Zoals de titel zegt, bij mijn collega met IOS 5.0.1 op een iPhone 4s maakt de iPhone er een sms van ipv iMessage. De ontvanger is een andere collega met hetzelfde toestel en dus ook IOS 5.0.1.

Ik heb zelf ook hetzelfde toestel met IOS 5.0.1 en als ik dezelfde ontvanger sms komt er gewoon een imessage in de plaats. Wij hebben allen hetzelfde toestel/ software, zelfde instellingen onder imessage, het contact waar we naar smsen/imessagen staat identiek in het contactboek…rara.

De collega waar het iMessagen niet lukt kan wel imessagen, het lijkt ad random niet te lukken, de ene wel, de andere niet.

Het ligt niet aan de ontvanger, die is bij mij identiek en hier lukt het wel, het ligt niet aan de instellingen, zelfde verhaal en niet aan het toestel, die zijn allen identiek.

Bijdrager
    Lauwrence

Probeer een evt. SMS historie naar dat nummer te wissen en opnieuw te beginnen. Dit heeft bij mij een gelijk probleem opgelost.

Bijdrager
    Daan25

Wat ook kan helpen is in “Contacten” het telefoonnummer van de ontvangende partij te wijzigen van “Mobiel” in “iPhone”.

Bijdrager
    Brainy

Als het bij ons niet werkt is het altijd dat bij de instellingen imessage niet aan stond op 1 van de iphones
    (Instellingen, berichten, imessage)

Bijdrager
    iRoyco

ben eruit, al het bovenstaande was reeds geprobeerd….het ontvangende contact mistte 1 cijfer…dan doet ie het niet. toevallig op dat zelfde moment had ie ook geen stabiele internetverbinding waardoor hij het bij een ander ook een keer niet deed en leek het een ad random probleem. nu werkt het goed, dus we zijn eruit

bedankt voor de hulp!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.