5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Alviarin

iPad 2 en bereik wifi netwerken

Hi all,

Ik overweeg een Ipad2 te kopen al dan niet met 3G. Vind het een handig instrument om o.a. in de tuin te kunnen surfen op internet indien nodig.
    Normaal gezien is mijn bereik van mijn wifi netwerk voldoende om ook de tuin te bedekken.
    Nu was mijn vraag of de Ipad2 voldoende sterk is om signalen van een Wifi netwerk op te pikken. Als ik met mijn Iphone 3G in de tuin sta pikt hij geen enkel wifi netwerk op, ook niet het mijne dat in de woonkamer is geïnstalleerd. Nochtans kan mijn PC wel het netwerk detecteren van de buren, die sowieso dichter bij de tuin wonen en verder van de woonkamer (uiteraard kan pc niet inloggen). Iphone detecteert nagenoeg niets buiten van andere wifi netwerken.

Dus indien de Ipad2 ook maar een even beperkt bereik heeft als de detectiemogelijkheden van wifi netwerken op de Iphone 3G is het al heel wat minder interessant…

Alvast bedankt voor de info en de feedback.

Bijdrager
    Chorro

Ik ga er vanuit dat de hardware wat dat betreft hetzelfde is als in de eerste iPad en dan kan ik je uit ervaring vertellen dat er niets mis mee is. Ik heb met mijn iPad een beter WiFi bereik dan met mijn iPhone 4 (en die had toch echt zo’n antenne welke een ‘beter’ bereik zou geven).

Bijdrager
    J-Flex

Dit heeft natuurlijk in grote mate ook te maken met het apparaat wat je wifi signaal verstuurt. Indien deze niet sterk is, zul je met geen enkel apparaat buiten wifi verbinding hebben. Ik merk in ieder geval dat de verbinding met een opgeslagen wifi netwerk extreem snel gemaakt en dat het bereik hiervan ook goed is. Uiteraard is elke situatie voor iedereen anders.

Bijdrager
    gipsman

Hier geen significant verschil tss macbookpro, iPad1, iPhone 2G
    en iPhone 3GS: op 25m is het ‘tuinbereik’ OK, na 50 meter houden
    ze allemaal voor bekeken.
    Mijn netwerk is Airport express (3 stuks) via oude, dikke baksteenmuren
    en veel bomen in de tuin.

Inactief
    Anoniem

Ik zou mijn iPad ook wel buiten willen gebruiken, maar het scherm spiegelt echter zo erg dat er buiten bijna niets te zien is. Zelfs niet wanneer de hoogste helderheid ingesteld wordt. Als je dus veel buiten wilt lezen kan je beter zo’n e-ink reader kopen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.