19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    martijn888

Bereik van airport met airtunes

Wat is het bereik van jullie Airport Express?
    Ik lees dat een Airport Extreme met Airport Express tot op 50 meter bereik moet hebben (bij lage overdrachtssnelheid)
    Weet iemand hoe dat met de klassieke Airport is? Mijn mac staat maar 6 meter van de Express, maar toch hapert de muziek vaak. Ook als er verder helemaal geen dataverkeer is.
    Er zitten geen muren tussen. Waar kan dat allemaal aan liggen?
    Ik heb ‘use internet robustness’ al aan (wat dat ook moge wezen)

Bijdrager
    iJoost

Kijk even of er nog meer draadloze netwerken in de buurt zijn (Widget: AirTrafficControl) en kies een kanaal wat minimaal 4 kanalen afligt van de andere in gebruik zijnde kanalen.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Volgens mij 30 meter, als de buurman aan de overkant, ongeveer 25m, ze deur open zet dan kandie op ons netwerk, (alstie het ww weet ^_^), in theorie 30m, ik heb een Airport Express.

Bijdrager
    Yaris

Ooit al van netwerkbeveiliging gehoord, DarkRaverNL ?

Bijdrager
    DarkRaverNL
    ”Yaris”

Ooit al van netwerkbeveiliging gehoord, DarkRaverNL ?

Ik citeer me zelf nogmaals, “(alstie het ww weet ^_^),” ww = wachtwoord:)

Bijdrager
    TRML
    ”martijn888″

Weet iemand hoe dat met de klassieke Airport is? Mijn mac staat maar 6 meter van de Express, maar toch hapert de muziek vaak. Ook als er verder helemaal geen dataverkeer is.
    Er zitten geen muren tussen. Waar kan dat allemaal aan liggen?
    Ik heb ‘use internet robustness’ al aan (wat dat ook moge wezen)

Als dat zo’n grijze airport is kan het wel kloppen, die is namelijk maar 11 megabit en de nieuwe airports zijn 54 megabit dus 5 X zo snel in theorie in de praktijk haal je die 54 megabit nooit, maar die 11 megabit haal je ook nooit.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Nope, als ik bestanden verstuur, ingesteld op 56mpbs dan haal ik meestal maar een snelheid van 2mpbs max, maar meestal zo een 1mb tot 1.5mbps

Bijdrager
    Nikita

Verwar je nu niet de MegaBIT met MegaBYTE? Da’s altijd nog een factor 8.

Bijdrager
    DarkRaverNL

We spreken over internet of netwerken, dus neem ik aan de BIT:)

Bijdrager
    Nikita

Omdat je zegt dat je met een 54 Mbit netwerk een snelheid haalt van 1-1.5 bij interne bestandsoverdracht (dus niet via internet)… Beetje vreemd dan.

Bijdrager
    DarkRaverNL

Jep, maar je moet onthouden dant je computer de bestanden moet omzetten, om te verstuuren, en de andere mac ze weer terug moet zetten, daarom is het in theorie maar 56mpbs, in realiteit haal ik maar 2mbps.

Bijdrager
    martijn888

ik bedoel niet het airport base station; ik bedoel zo’n airtunes ding dat ik in een stopcontact steek waaraan ik dan mijn stereo hang. die is gespecificeerd op 54; mijn G4-imac echter heeft een ouderwetse (11) airport kaart.
    dus sneller dan 11 zal mijn bestandsoverdracht niet zijn; maar dat is toch meer dan zat voor itunes spelen?

ik vind de range van 6 meter alleen zo krap; soms doet ie t prima, en soms valt de muziek om de haverklap stil

Bijdrager
    iJoost

Ja dat is genoeg. Je hebt ongeveer 100 KByte/sec nodig voor die stream en een Airport verbinding op basis van 11 Mbite/sec haalt gemakkelijk een veelvoud van wat je nodig hebt.

Zie hier voor de snelheden die haalbaar zijn.

Heb je al gekeken of er nog andere draadloze netwerken in de buurt zijn?

Bijdrager
    martijn888

zal dat het zijn;

ik heb een speedtouch 716G naast de airport express liggen. Die netwerken kunnen dus interfereren?

adsl komt bij mij via speedtouch in de lucht, maar het is me nooit gelukt om de airport express en de speedtouch draadloos met elkaar te laten praten, ze zitten dus met een ethernet kabel aan elkaar, en liggen dus naast elkaar.
    instellingen van de speedtouch kan ik niet wijzigen (is beveiligd door mijn werkgever) dus ik vrees dat ik hier niets aan kan doen.

trouwens, bij problemen met de Airport Express, (haperende muziek) blijkt het wel te helpen om even de express aan en uit de zetten (stekker erin en eruit)

Bijdrager
    iJoost

Ga nou eindelijk eens even kijken welke kanalen er zoal in gebruik zijn dan. (Als je even gezocht had wist je inmiddels ook dat dat vaak het probleem is.)

Bijdrager
    martijn888

er zijn afhankelijk van het moment soms wel 6 andere netwerken zichtbaar van buren om me heen.
    is dat wat je met ‘kanalen’ bedoelt?

Bijdrager
    iJoost

Dat is rijkelijk veel, helaas. En dat zal dan ook meteen het probleem zijn.

De kanalen zijn de nummers (1 tot 13) die je ziet in de eerste kolom van AirTrafficControl (die met het # erboven). Probeer een kanaalnummer voor je eigen netwerk te kiezen dat zo ver mogelijk afligt van de nummers van de andere in gebruik zijnde kanalen, dan heb je de grootste kans op een ongestoord draadloos netwerk.

Dus niet alleen een ongebruikt kanaal kiezen maar echt eentje met zoveel mogelijk “afstand” tot de andere gebruikte kanalen.

Het instellen van het kanaal dat jouw Airport moet gebruiken kan uiteraard in het Airport-hulpprogramma.

Bijdrager
    martijn888

Bedankt! mooie tool die widget!
    inderdaad stonden mijn eigen 2 netwerken allebei op kanaal 1. dit meer verspreid en ik zie inderdaad meer bereik ontstaan. hoop dat dit mijn problemen opheft
    bedankt!

Bijdrager
    iJoost

:-)

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.