-
Q:
Bereik van airport met airtunes
Wat is het bereik van jullie Airport Express?
Ik lees dat een Airport Extreme met Airport Express tot op 50 meter bereik moet hebben (bij lage overdrachtssnelheid)
Weet iemand hoe dat met de klassieke Airport is? Mijn mac staat maar 6 meter van de Express, maar toch hapert de muziek vaak. Ook als er verder helemaal geen dataverkeer is.
Er zitten geen muren tussen. Waar kan dat allemaal aan liggen?
Ik heb ‘use internet robustness’ al aan (wat dat ook moge wezen)”martijn888″Weet iemand hoe dat met de klassieke Airport is? Mijn mac staat maar 6 meter van de Express, maar toch hapert de muziek vaak. Ook als er verder helemaal geen dataverkeer is.
Er zitten geen muren tussen. Waar kan dat allemaal aan liggen?
Ik heb ‘use internet robustness’ al aan (wat dat ook moge wezen)Als dat zo’n grijze airport is kan het wel kloppen, die is namelijk maar 11 megabit en de nieuwe airports zijn 54 megabit dus 5 X zo snel in theorie in de praktijk haal je die 54 megabit nooit, maar die 11 megabit haal je ook nooit.
ik bedoel niet het airport base station; ik bedoel zo’n airtunes ding dat ik in een stopcontact steek waaraan ik dan mijn stereo hang. die is gespecificeerd op 54; mijn G4-imac echter heeft een ouderwetse (11) airport kaart.
dus sneller dan 11 zal mijn bestandsoverdracht niet zijn; maar dat is toch meer dan zat voor itunes spelen?ik vind de range van 6 meter alleen zo krap; soms doet ie t prima, en soms valt de muziek om de haverklap stil
Ja dat is genoeg. Je hebt ongeveer 100 KByte/sec nodig voor die stream en een Airport verbinding op basis van 11 Mbite/sec haalt gemakkelijk een veelvoud van wat je nodig hebt.
Zie hier voor de snelheden die haalbaar zijn.
Heb je al gekeken of er nog andere draadloze netwerken in de buurt zijn?
zal dat het zijn;
ik heb een speedtouch 716G naast de airport express liggen. Die netwerken kunnen dus interfereren?
adsl komt bij mij via speedtouch in de lucht, maar het is me nooit gelukt om de airport express en de speedtouch draadloos met elkaar te laten praten, ze zitten dus met een ethernet kabel aan elkaar, en liggen dus naast elkaar.
instellingen van de speedtouch kan ik niet wijzigen (is beveiligd door mijn werkgever) dus ik vrees dat ik hier niets aan kan doen.trouwens, bij problemen met de Airport Express, (haperende muziek) blijkt het wel te helpen om even de express aan en uit de zetten (stekker erin en eruit)
Dat is rijkelijk veel, helaas. En dat zal dan ook meteen het probleem zijn.
De kanalen zijn de nummers (1 tot 13) die je ziet in de eerste kolom van AirTrafficControl (die met het # erboven). Probeer een kanaalnummer voor je eigen netwerk te kiezen dat zo ver mogelijk afligt van de nummers van de andere in gebruik zijnde kanalen, dan heb je de grootste kans op een ongestoord draadloos netwerk.
Dus niet alleen een ongebruikt kanaal kiezen maar echt eentje met zoveel mogelijk “afstand” tot de andere gebruikte kanalen.
Het instellen van het kanaal dat jouw Airport moet gebruiken kan uiteraard in het Airport-hulpprogramma.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.