6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    SMac

Beperkte ruimte op iPhone oplossen met iCloud?

Hallo,

Morgen haal ik in principe 2 bestelde iPhones op in Den Haag. Heb ze net even gebeld of ik met 16 Gb uit de voeten kan. Ben bang van niet want heb nu ook 16 Gb en krijg vaak meldingen dat hij vol is. Waarom dan 16 Gb besteld? Ik dacht gelezen te hebben dat Apple van mening was dat iedereen daarmee uit de voeten zou moeten kunnen omdat er iCloud is.

Zojuist even gebeld met Apple Den Haag en de jongen die ik sprak kon mij niet overtuigen.

Iemand die weet of ik met iCloud voldoende heb aan 16 Gb? Kun je zeggen dat dat voor ieder persoon anders is, maar ik heb echt niet heel veel apps. Wel behoorlijk wat mail (2 Gb) en foto’s (2 Gb).

Hoor het graag. Anders wacht ik tot er weer grotere modellen op voorraad zijn. Helemaal geen haast met nieuwe telefoon.

Groet!

Bijdrager
    iMad

Als je iPhone nu al vaak aangeeft dat ie vol is, begrijp jezelf wel dat een iPhone met meer opslag meer dan welkom is.
    Dus ga in ieder geval niet voor 16GB, maar meer.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  iMad.

Bijdrager
    SMac

@imad: dank voor je reactie, maar mijn vraag is of je met iCloud ruimte kunt vrijmaken op je iphone.
    Indien dat zo zou zijn is de sky the limit. Anders kun je je afvragen of 32 Gb toereikend is… of 64 etc.

Bijdrager
    mr_viking

Foto’s -> iCloud fotobibliotheek
    Mail -> op de server en beperk de berichten op je device!

apps -> worden kleiner

Hangt puur af van wat je wilt, wil je alles op servers stallen of op je device? heb je veel (grote) apps?

Met 4k video en live foto’s ben je ook snel door de iCloud storage heen en moet je weer upgraden;-)

Bijdrager
    SMac

iCloud storage upgraden geen probleem, iPhone storage wel:-)

Mail op de server… ik neem aan dat je dat dan in iCloud aangeeft? En hoe beperk je dan zelf je berichten op je device? Ik heb al mijn mail op mijn @me account, dus neem aan dat dit met 1 druk op de knop (en even syncen) in iCloud zit?

Maar goed, jij zegt dus dat het kan icm iCloud!

Bijdrager
    Charissa Kalloe

Het is mogelijk mits je je icloud storage upgrade. Want de gratis 5gb zit ook zo vol.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.