15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    MacKevin11

Beperkingscode iOS 7 vergeten

Geachte lezer,

Ik zit nu al ongeveer een jaar met het probleem dat ik ooit een code voor beperkingen (>Instellingen >Algemeen >Beperkingen) heb ingesteld (blijkbaar). Maar die nu niet meer weet.
    Ik heb al 26 codes geprobeerd, maar ik moet telkens 60 min wachten, dus dat schiet niet op.

Het liefst zou ik de code willen resetten/kraken zonder de iPhone te herinstalleren.
    Eventueel herinstalleren zou ik niet erg vinden, enige probleem is: om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen heb je de beperkingscode nodig.

Ik heb geprobeerd te zoeken in mijn ongeencrypte iTunes Backup, in het bestand 662bc…… zou hij moeten staan. Echter heeft Apple de manier van opslaan na iOS 4.3 veranderd en is dat dus niet mogelijk. Voor die BackUp Extractors moet je betalen, en eerlijk gezegd heb ik er niet zo’n vertrouwen in dat die capable zijn met iOS 7, dat staat namelijk nergens vermeld. Ik ga geen geld uit geven aan iets waarvan ik niet zeker weet of het werkt.

Het betreft hier een iPhone 4S met iOS 7.1.
    Het gaat om de BEPERKINGScode (niet de lockcode of de simcode).
    Ik kan rondneuzen in de backup en een extract programma gebruiken op mijn Mac (of in een VM op Windows).

Heeft iemand een idee hoe ik de code kan resetten/kraken (of de teller van aantal mislukte pogingen kan resetten, dat ik niet steeds hoef te wachten)

Bijdrager
    TheBigZ

Zou het helpen om iOS 7.1 opnieuw te installeren op je iPhone, of denk ik dan te beperkt?

Bijdrager
    Rickje

Recovery mode zou dat wachtwoord wel moeten overrulen lijkt me…

Bijdrager
    MacKevin11

@TheBigZ
    Ik heb ooit gehoord dat je een iPhone niet meer zo makkelijk kan jatten en opnieuw installeren, omdat je dan de beperkingscode moet invoeren. Ik ga het eens nazoeken.

Edit:

Daarnaast kunnen ze ook heel de telefoon niet meer wissen zonder dat ze het wachtwoord van je Apple-ID weten. Kortom zodra je telefoon is gestolen is hij onbruikbaar geworden voor de boef en niet meer door te verkopen.
    Bron: http://digimind.nl/2013/10/ios-7-ultieme-middel-diefstal-iphone/

Dat slaat dus alleen op het Apple-ID, die heb ik gewoon. Dat zou ik dus kunnen proberen. Wel zou ik graag dan een backup terug zetten van al mijn bestanden omdat ik anders een hoop gesprekken, foto’s, spel progressen ect kwijt ben. Ik weet dat de code in de backup zit, dus ik weet niet of die dan ook hersteld wordt. (dus dan zijn we weer terug bij af)

@Rickje
    Wat bedoel je met ‘recovery mode’.
    Opnieuw installeren (homeknop inhouden)

Iemand een andere oplossing die ik kan proberen zonder alles kwijt te zijn

Bijdrager
    hokkie

Dat is juist het hele idee achter een code… nee dus. Maar je maakt natuurlijk elke dag/week een back-up van je iPhone, dus restoren en back-up terug zetten.

Bijdrager
    TheBigZ

Maar alleen niet in één keer je héle backup restoren…
    https://discussions.apple.com/thread/2667637

Bijdrager
    MacKevin11

@hokkie
    Tuurlijk doe ik dat, ik kan hem opnieuw installeren en een backup van hoe hij nu is terug zetten.
    Maar mijn vraag is dus of dan dat wachtwoord niet ook terug komt (of dat wachtwoord dus in de backup zit)

Bijdrager
    TheBigZ

Ja dat komt dan mee terug. Dus niet je hele backup in één keer restoren.

Bijdrager
    MacKevin11

Ja maar hoe ga ik dan dus alles restoren béhalve die restrictions…
    Dat lijkt me niet mogelijk.

In iedergeval;
    WhatsApp/iMessage gesprekken
    Game voortgangen
    Foto’s
    Video’s
    Muziek
    Apps

Bijdrager
    hokkie

Oeps, klein detail;)

Had vorige week een iPhone 5s gehaald (kom van een 3Gs, woehoe) en daar is mijn code inderdaad meegenomen…

Bijdrager
    MacKevin11

Enigste opties lijken mij dus:
    1. De overige 9973 codes proberen (dat kost als ik dat 24/7 zou doen 415 dagen). (de meest logische heb ik al gehad namelijk)
    2. Betalen voor een backup-extractor en dan hopen dat die het eruit kan halen.
    3. De iPhone helemaal resetten en apps/muziek/foto’s/films handmatig terug zetten (verlies van gespreksinformatie/instellingen/gamevoortgang)

Bijdrager
    MacKevin11

Klaarblijkelijk kun je de tijd een uur vooruit zetten en hoef je dan geen 60 minuten meer te wachten om de volgende code in te voeren.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Optie 3 dus.

Bijdrager
    SunKeeper
    MacKevin11 op 24 maart 2014

WhatsApp/iMessage gesprekken
    Game voortgangen
    Foto’s
    Video’s
    Muziek
    Apps

Alles wat je daar noemt, staat het grootste deel wel in de cloud (iCloud/Facebook/Game Center) of op je Mac. Anders heb je het niet slim ingesteld.

Over die code: je hebt maar twee opties: of een codesysteem maken wat een eventuele dief nooit achterhaald krijgt en je zelf ook niet gereset krijgt.
    Of een systeem wat wel te resetten is, maar dan heeft het vrijwel geen nut. Dan roept iedereen weer dat het onveilig is en niets voorstelt.

Trucje om een dergelijke code te onthouden kan zijn op een briefje schrijven en dit bijv. onder een poot van je bed te leggen. Variatie daarop is een afwijkende volgorde van de getallen opschrijven en in een bestandje op je Mac met een duidelijke naam welke aanpassing je moet doen voor de juiste volgorde.
    Steelt een dief dan je Mac + iPhone, schiet hij er nog niets mee op, (ontgrendelen lukt niet, iCloud uitschakelen ook niet) omdat hij de getallen niet weet van het briefje. Zelfs als je hebt opgeschreven waar dat briefje ligt. Ondertussen weet jij dat je je spullen mist en heb je het briefje allang in veiligheid gesteld.:)

Zomaar een voorbeeldje. Achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk praten, dat weet ik.

Bijdrager
    MacKevin11

Haha ja hele goeie tip SunKeeper.
    Dat doe ik ook met belangrijke wachtwoorden, heb ik ook op een blaadje staan en ergens veilig bewaard.
    Echter heb ik dat niet gedaan bij mijn beperkingscode. Ik heb waarschijnlijk gedacht ‘ach, het zijn toch maar 4 cijfers.

Uiteraard snap ik dat zo’n code geen nut heeft als je er (makkelijk) omheen kunt.

Nog even een toevoeging op jouw opmerking over ‘de cloud’.
    Ik bewaar al mijn documenten/films/muziek ect thuis op mijn nas.
    Bovendien staan veel documenten en muziek ook in ‘de Cloud’ (iTunes Match / iWork en Dropbox).
    GameCenter en Facebook gebruik ik allebei voor spellen, maar toch zijn er een groot aantal spellen die de voortgang (van powerups, coins, ect.) alleen lokaal op slaan. (Denk hierbij aan TempleRun 1 en 2, Subway Surfer, ect.).
    Van mijn iPhone laat ik iTunes op mijn Mac backups maken die vervolgens weer via TimeMachine gebackupt wordt op 2 locaties.

Ik heb alle gegevens die ik kan opslaan of wat dan ook dus zelf beschikbaar en ‘in de cloud’ staan. Sommige dingen zijn echter niet op te slaan blijkbaar.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.