4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hetOrakel

Beperkingen

Hi All,

Ik ben nieuw hier, maar heb toch al behoorlijk wat gezocht en gelezen. t antwoord blijft me onbekend. t gaat om t volgende.

Ik heb meerdere IOS devices waarvan enkele voor mijn (erg jonge) kinderen. Op die iPod’s heb ik beperkingen ingesteld voor bv onder andere de store zodat ze niet per ongeluk mijn credit-card leeg kopen. Als ik nu bijvoorbeeld een nieuw spelletje erop wil zetten dan koop ik die via mijn iPhone, die synchroniseer ik met iTunes en daarna kan ik hem op de iPods zetten. Het lijkt misschien wat omslachtig, maar zo kan ik precies zien wat er wel en niet op gaat.

Als de beperkingen actief zijn kan ik echter geen apps toevoegen aan zo’n iPod, dus die moet er even af…. Geen probleem want ik heb ze er zelf op gezet en ik weet de pincode natuurlijk. Waar het nu om gaat is dat wanneer ik daarna de beperkingen weer activeer staat alles weer op default: dus beperkingen wel actief, maar geen enkele optie is beperkt…..

Kan dit niet anders?

grtz

Bijdrager
    macpro

Kijk eens naar de iPhone Configuration Utility. Daarmee kun je profielen naar de iPhones sturen en de beperkingen op die manier proberen in te stellen. (Weet niet zeker of ze allemaal mogelijk zijn op die manier.)
    Je kunt ook via dat tool de apps op de iPhones zetten.
    Nou heb je het over iOS devices, dus dan zullen er ook wel iPods tussen zitten. Geen idee of je die daarmee ook kunt beheren, dus dat moet je even proberen.

Bijdrager
    hetOrakel

Hoi macpro,

bedankt voor je reactie. Ik heb het programma gedownload en ge├»nstalleerd. Heb wat rond zitten kijken en een iPod geconfigureerd. Werkt prima. Echter kun je bij beperkingen nog niet de helft kiezen van wat je op het apparaat zelf kunt instellen…

In de documentatie wordt er eigenlijk ook niets over extra (of eigenlijk de ontbrekende) mogelijkheden gezegd. Bijvoorbeeld bij de leeftijdskeuring is Nederland niet eens beschikbaar. En het hele block Privacy is niet beschikbaar….

En ik zou ook standaard apps willen verbergen “Aandelen” of “Passbook” zijn voor een kind van 5 niet echt nuttig.

grt.

Inactief
    Anoniem

Standaard apps verbergen is zonder jailbreak niet mogelijk. Je kunt ze wel in een folder plaatsen. Dan vallen ze minder op.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.