17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    SantaCLW

Beperkingen onderwijskorting

Hallo,

Ik wil dit jaar graag een Imac kopen en voor mijn zus ook. Ik ben student. Weet iemand of er beperkingen zijn aan het aantal producten. Ik heb wel eens gehoord dat je elk jaar 1 Imac en 1 Macbook kan kopen (en dus geen 2 Imacs). In de verkoopvoorwaarden voor het onderwijs kan ik dat echter niet vinden.

Bedankt voor een reactie

Bijdrager
    LighScan

Wat je hebt gehoord klopt inderdaad.

Maar als je naar een APR winkel gaat zal je dit wel lukken, want zij doen hier helemaal niet moeilijk over. De meeste toch niet…
    Met de online Apple Store heb ik geen ervaring wat dit betreft.

Bijdrager
    Sjurkie

Zou niet direct weten waarom het een probleem zou zijn; als student kan je natuurlijk de wens hebben om een iMac op je studentenkamer te zetten en een iMac op je kamer thuis.

Maar ik zou Apple gewoon even bellen, heb ik met een edu-vraag ook eerder gedaan en ben prima geholpen:)

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Misschien off-topic, maar…

Uit ervaring weet ik dat Macs die je koopt met onderwijskorting, refurbished zijn.

Alle computers die ik heb gekocht met onderwijskorting waren duidelijk al opengemaakt en er mankeerde altijd wel wat mee.

Bijdrager
    tjetta
    ”LighScan”

Maar als je naar een APR winkel gaat zal je dit wel lukken, want zij doen hier helemaal niet moeilijk over. De meeste toch niet…

Het is niet de verantwoordelijkheid van de APR. Een APR (of ook Apple Store Online) wil je zonder problemen 10 iMacs met studentenkorting leveren. Maar als ze een controle uitvoeren (en die worden uitgevoerd) en zien dat je Ć³f helemaal geen student bent, Ć³f de beperkingen van het aantal machines hebt overtreden, mag je gaan terugbetalen:)

Bijdrager
    tjetta
    ”Cosmopolitan”

Uit ervaring weet ik dat Macs die je koopt met onderwijskorting, refurbished zijn.

Alle computers die ik heb gekocht met onderwijskorting waren duidelijk al opengemaakt en er mankeerde altijd wel wat mee.

Dan heb je ze toch echt bij de verkeerde winkel gekocht. Zijn gewoon nieuwe machines hoor:) Waar heb je ze gekocht?

Bijdrager
    STEVEJ0BS
    ”tjetta”
    ”Cosmopolitan”

Dan heb je ze toch echt bij de verkeerde winkel gekocht. Zijn gewoon nieuwe machines hoor:) Waar heb je ze gekocht?

Gewoon via internet in de Apple Store.
    Ik vond het al zo vreemd dat er stond dat de levertijd 3 werkdagen was maar dat mijn bestelling er binnen 24 uur was.

Bijdrager
    tjetta

En waaruit bleek dat hij was opengemaakt? Heb je misschien geheugenuitbreiding, extra verloopstekkertje naar VGA/DVI oid besteld? Dan wordt je doos namelijk opengemaakt, aangevuld, en weer dichtgetaped.

Normaal gesproken zijn dat gewoon 100% nieuwe machines hoor, dus ik denk dat er toch iets anders achter je bevindingen zit. In geen geval refurbished, daar hebben ze een ander distributiekanaal voor.

Bijdrager
    roblovemac

Ik zal je ff uit de brand helpen.
    je mag elk jaar 1 desktop kopen en 1 laptop met studente korting
    als je dit via de site doet kunnen ze niet controleren of je een student bent

dus kan je vaak ( ook al ben je geen student ) een mac met korting kopen.
    MAAR en nu komt het
    apple doet steek gewijs een controle. dan krijg je een brief en moet jij je gegevens invullen.

als je in het onderwijs werkt krijg je trouwens meer korting.

Greetz Rob

Bijdrager
    puntKoen
    ”tjetta”
    ”LighScan”

Het is niet de verantwoordelijkheid van de APR. Een APR (of ook Apple Store Online) wil je zonder problemen 10 iMacs met studentenkorting leveren. Maar als ze een controle uitvoeren (en die worden uitgevoerd) en zien dat je Ć³f helemaal geen student bent, Ć³f de beperkingen van het aantal machines hebt overtreden, mag je gaan terugbetalen:)

Nou, dat jij moet terugbetalen lijkt me juridisch lastig te realiseren. De APR krijgt echter geen geld terug van Apple.

”Cosmopolitan”

Nonsens. Het kan zijn dat je opengemaakte dozen hebt gekregen, Apple heeft de nare gewoonte soms gewoon opengemaakte dozen dicht te plakken en opnieuw te distribueren, maar dat is dan toeval dat je die allemaal bij een bestelling met onderwijskorting kreeg. In 2007 heeft Apple bijvoorbeeld een aantal pallets iMacs aan Ć©Ć©n van de Nederlandse groothandels verstuurd die onder de krassen zaten en waarvan de doos open was geweest.

Bijdrager
    tjetta
    ”Koen.”

Nou, dat jij moet terugbetalen lijkt me juridisch lastig te realiseren. De APR krijgt echter geen geld terug van Apple.

Op het moment dat de APR kan aantonen dat jij op het moment van aankoop aangetoond hebt dat jij student bent (door middel van bewijs van inschrijving of OV-jaarkaart), krijgt de APR gewoon hun deel van de korting terug. Een APR kan nooit nakijken of ik niet al eerder een Mac met studentenkorting gekocht heb, kan niet gaan verifiƫren of ik inderdaad ben ingeschreven, et cetera. Als jij zegt/aantoont dat je student bent (of het nou echt is of niet), krijg je die korting gewoon. Maar als je controle krijgt, moet je je onderwijsinstelling zover zien te krijgen om de benodigde stempels te zetten. En daar gaat een hogeschool/universiteit niet over liegen:)

Bijdrager
    puntKoen
    ”tjetta”
    ”Koen.”

Op het moment dat de APR kan aantonen dat jij op het moment van aankoop aangetoond hebt dat jij student bent (door middel van bewijs van inschrijving of OV-jaarkaart), krijgt de APR gewoon hun deel van de korting terug. Een APR kan nooit nakijken of ik niet al eerder een Mac met studentenkorting gekocht heb, kan niet gaan verifiƫren of ik inderdaad ben ingeschreven, et cetera. Als jij zegt/aantoont dat je student bent (of het nou echt is of niet), krijg je die korting gewoon. Maar als je controle krijgt, moet je je onderwijsinstelling zover zien te krijgen om de benodigde stempels te zetten. En daar gaat een hogeschool/universiteit niet over liegen:)

Nee, daar heb je gelijk in. Maar ik wilde alleen maar aangeven, dat als er later blijkt dat er gefraudeerd is, het juridisch gezien lastig is geld terug te vorderen.

Overigens worden APR’s ook weer steekproefgewijs gecontroleerd door Apple, waardoor ze daar veel strenger zijn dan Apple zelf.

Bijdrager
    Mono1

Als je ingeschreven staat bij een Hoge School of Universiteit, dan kan je ook voordelig kopen via Surfspot. Uiteindelijk wordt je doorgelinkt naar de Apple store, maar de kortingen zijn nog net iets hoger dan via de onderwijs store. :)

Bijdrager
    puntKoen
    ”Mono1″

Als je ingeschreven staat bij een Hoge School of Universiteit, dan kan je ook voordelig kopen via Surfspot. Uiteindelijk wordt je doorgelinkt naar de Apple store, maar de kortingen zijn nog net iets hoger dan via de onderwijs store. :)

http://store.apple.com/nl_edu_124399 dus.

Bijdrager
    Buzz

Koen: Je kan beter even via Surfspot inloggen met het ID en wachtwoord dat je van je onderwijsinstelling hebt gekregen. In mijn geval (ik werk voor de TU Delft), is de korting dan nog net iets hoger dan via de algemene surfspot store waar je via jouw link op terecht komt.

Bijdrager
    Tomovich

Is daar nu iets van aan dat bijv. een MacBook Pro die je via de online store van Apple koopt een refurbished model is?

En waar kan je die refurbished modellen zien?

Bijdrager
    KarelWillem

Is daar nu iets van aan dat bijv. een MacBook Pro die je via de online store van Apple koopt een refurbished model is?

Nee natuurlijk niet. Dat is gewoon onzin.

We hebben in Nederland Ć¼berhaupt geen refurbished Macs (in ieder geval niet op dit moment):
    http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdeals/

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.