4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wout

Bepaalde verbindingen blokkeren met Airport?

Wij hebben hier een airport en boven ons wonen 2 mensen die met hun PC ook gebruik maken van ons draadloos netwerk.

Nu wil ik dat hun internet verbinding wel werkt, maar dat zij niets kunnen downloaden van Kazaa. Is dat mogelijk door een bepaalde poort te sluiten of zo? Zoja, hoe doe ik dat, en welke poort is het?

Bijdrager
    goofyboy1

HOi,

volgens mij kan het wel, maar zeker weet ik het niet.
    Allereerst moet je volgens mij de id nummer van hun kaartjes in de airport zetten om toegang te geven. en aan de hand van de toegang kan je ook bepaalde toegang van poorten toekennen.
    Maar zo als ik al zei weet het niet zeker.

ps: als je het id van de wifi kaart invul in de airport base station dan kunnen andere die bij je buren komen niet inloggen met hun laptop.!

groeten joost

Bijdrager
    goofyboy1

HOi,

volgens mij kan het wel, maar zeker weet ik het niet.
    Allereerst moet je volgens mij de id nummer van hun kaartjes in de airport zetten om toegang te geven. en aan de hand van de toegang kan je ook bepaalde toegang van poorten toekennen.
    Maar zo als ik al zei weet het niet zeker.

ps: als je het id van de wifi kaart invul in de airport base station dan kunnen andere die bij je buren komen niet inloggen met hun laptop.!

groeten joost

Bijdrager
    araminta

Heb je een airport base station die aan het internetmodem hangt, en dat modem is ook een router/firewall dan kun je de poort voor Kazaa dichtzetten.

In het base station kun je deze poorten niet dichtzetten, het is namelijk geen firewall. Je kunt wel verkeer geïnitieerd van buitenaf ombuigen, maar dat zal je hier niet helpen.

Je hebt dus een firewall nodig ergens op de lijn tussen de bovenburen en het internet. Als bijvoorbeeld jouw Mac als software base fungeert kun je je een eigen firewall gebruiken. (En volgens mij kun je daar de ingebouwde wel voor gebruiken, maar daar zou je eens voor moeten google├źn.)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.