2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    chonazz

Bepaalde fonts voor programma

Bestet mensen,

Is het mogelijk om bv in flash enkel die fonts te gebruiken, in illustrator enkel die enz?
    Ik heb nu LinoType FontExplorer X om m’n fonts mee te beheren, en ik vroeg me af of het hiermee, of met een ander programma mogelijk was?

Ik heb 1800 fonts, maar in flash gebruik ik er maximaal 20. Het is nogal irritant om door 1800 fonts te moeten lopen zoeken naar de juiste. Ok je kan m gewoon intypen, en dan krijg je het juiste font. Maar ik ken ze niet allemaal bij naam?

Groeten
    Jonas

Bijdrager
    walterb

Je ziet je fonts toch alleen in je menu als ze geactiveerd zijn? Wat je wel kan doen is setjes maken in Fontexplorer voor je favoriete fonts per programma, en dan die activeren met een enkele klik.
    Ik weet wel dat je met FAP en Suitcase zo’n functie had, maar zelf heb ik het nooit gebruikt om fonts per applicatie te activeren, maar fontexplorer is vergeleken met die betaalde managers zoveel beter dat het een klein gemis is.
    Mocht je perse bepaalde fonts in illustrator aan willen zetten; in de adobe map van je bibliotheek zit een mapje fonts, de fonts die daarin geplaatst worden, worden alleen geactiveerd als illustrator wordt opgestart.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.