3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Macman

Bento 4 bewaren database duurt erg lang

Hallo,

Heb Bento pas geïnstalleerd bij een trainings bedrijf. Bento is een eenvoudige uitvoering van het Filemaker database programma.
    Als ik Bento 4 afsluit duurt het eeuwen voordat de database bewaard is, laatst meer dan 4 uur.

Ik gebruik de laatste versie, met de 4.0.6 update. Nou zitten er ongeveer 10 databases in, 8 met ongeveer 60 records, en 3 met zo’n 480, waarvan een database records met attachments bevat, CV’s in Word. Maar dat alles bij elkaar is toch niet zo groot dat het zo lang moet duren lijkt mij?

We lossen het nu even op door Bento aan het eind van de dag af te sluiten en dan z’n gang te laten gaan. Maar het is niet erg handig en volgens mij hoort het ook zo niet.

Is er iemand die een soortgelijke ervaring heeft gehad met Bento en wellicht een oplossing weet?

Inactief
    Anoniem

Bento: Rechtermuisknop – Toon pakketinhoud: hoe groot is de map contents?

Herstel: Users/Username/Application Support/Bento/bento.bentodb
    Hoe groot is het bestand bento.bentodb?

Macman op 27 september 2011

Bento is een eenvoudige uitvoering van het Filemaker database programma.

Dat is niet helemaal juist. Bento is een eenvoudig database programma van Filemaker. Bento heeft weinig (niets?) te maken met Filemaker Pro, hét database programma van Filemaker.

De reden van je probleem is denk ik dat Bento dergelijke grote db’s moeilijk kan verwerken. Voor een professionele omgeving heeft Filemaker ook het pakket Filemaker Pro ontwikkeld.

Misschien moet je het zo benaderen: als Bento werkt in deze omgeving is het mooi meegenomen. Werkt het niet of niet naar tevredenheid, schakel dan over op Filemaker Pro.

Bijdrager
    Macman

Ik heb inmiddels bericht gehad van de Technische dienst van Filemaker. De databases zijn niet te groot voor Bento, kan nog véél groter. Ik ga morgen de database opsturen naar Filemaker en dan gaan ze hem analyseren. Ik ben benieuwd en zal hier al mijn bevindingen en de reacties van Filemaker hier weer vermelden, dan hebben anderen er later ook wat aan hopelijk.

Het bestand is overigens 1,47 GB groot, dat vond ik meteen al vreemd. De stagière die ermee werkt heeft niets vreemds gedaan voorzover ik kan nagaan.

Hier de reactie van Filmaker medewerker:

Thank you for your post.

When Bento quits, it performs a clean up of a cache and other information. It should not take more than a few seconds, so I can only assume there is something in the file that Bento cannot resolve. Therefore, I would like to see your database file to understand why this is happening. Please check your Inbox at the top of this page for instructions where to send the file.

12 Libraries with the lartes containing 408 records is well within the limitations of Bento. One customer on this forum has a Library with more than 400,000 records (which is above the limits).

TSGal
    FileMaker, Inc.

Ben benieuwd morgen!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.