6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mtooster

benaderen van .local erg traag (10.5 server) [opgelost]

Situatie:
    Mac Pro met Leopard server:
    (gateway, fileserver, mailserver…..enz.)
    en0: statisch ip 92.66.xxx.xxx (Internet) DNS name: backdraft.xyz.com
    en1: statisch ip 192.168.0.1 (lokaal netwerk) DNS name: backdraft.local

Ik heb het volgende probleem:
    Als ik met een 10.5 client probeer te verbinden met ‘backdraft.local’ in safari duurt het enorm lang voordat de pagina geladen is (minimaal 1 minuut). Verbinden dmv externe DNS gaat wel snel.
    Pingen naar backdraft.local gaat weer wel goed.
    Verbinden met mobile safari op de iPhone met ‘backdraft.local’ gaat ook goed.

Het probleem is voornamelijk dat wanneer ik een gedeelde printer via IPP toevoeg op de client, deze bij afdrukken ongeveer een minuut blijft hangen op ‘verbinden met Backdraft.local op poort 631’

Sorry als het een beetje onduidelijk is, ik geef graag nog meer uitleg hoor!

Bijdrager
    Chantal C.

Ik vermoed een DNS probleem. Heb je de lokale DNS server als primary DNS ingesteld staan?

Bijdrager
    mtooster

DNS server is correct ingesteld.
    Het lijkt aan bonjour te liggen,
    wanneer ik een DNS zone opzet voor domein xyz-local en de interne netwerkinterface laat resolven naar backdraft.xyz-local dan kan ik daar wel goed mee verbinden.
    Ik kan dan ook nog steeds verbinden met backdraft.local, maar nog steeds erg traag.

Lijkt ook niet echt een oplossing voor te zijn overigens.

Bijdrager
    fredmatrack

Zijn alle clients 10.5 machines of zitten er 10.4 op het netwerk? Zitten er toevallig nog oudere AppleTalk printers,… op het netwerk?

Bijdrager
    arri

zijn de ‘patienten’ wireless geconnecteerd?

ik zie vergelijkbare symptomen als ik wireless connecteer en er ook iphones op het netwerk zitten.
    dat is inderdaad een dns-probleem, waarbij het lijkt alsof de iphones heel agressieve dns-(bonjour)-service draaien

aangezien ik toch meer van kabeltjes houd, gebruik ik maar gewoon geen wireless.
    een kabel is tenminste gewoon stuk of niet.

Bijdrager
    mtooster

Beetje laat misschien, maar ik heb het al opgelost.

Voor de geĂ¯nteresseerden:

De firewall-service van leopard server was de boosdoener.
    Bonjour requests (*.local) worden afgehandeld door middens van mDNS. Dit werkt (onder leopard iig) moet het IPv6 protocol.
    Het probleem is echter dat de firewall-regel-generator van Server Admin de mDNS poort van de IPv6 firewall niet openzet.

zie voor meer details en oplossing:
    http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1744782&tstart=16

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.