17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    derkv

Ben nieuw met de mac en heb wat vragen

Hey iedereen

Heb sinds een aantal dagen een macbook vind hem echt super ben verkocht!
    Wel heb ik een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen, welk programma gebruiken jullie ipv word of exel? ik heb dat soort programma’s nodig voor school en ze moetendus ook competoble zijn met word en exel bestanden…. hebben jullie een idee?
    Verder heb ik nog een vraagje als ik sommige dingen installeer dan lijkt het wel alsog hij hem niet op de harddisk installeert elke keer als ik hem dan open opent zich ook een bestand op het bureaublad en ik krijg het programma maar niet tussen de applications een voorbeeld hiervan is als ik AMSN heb gedownload?
    Dan heb ik nog een laaste vraagje, hoe deinstall je dingen hoe haal je ze van je computer??? Op de pc deed je dan altijd uninstall maar dat heb ik nog niet gezien…..Een hoop dingen die er al opstonden ga ik toch niet gebruiken dus die wil ik eraf hebben.

Hoop dat iemand me ermee kan helpen…

dank jullie wel alvast!!!

hoi hoi Derk

Bijdrager
    Juch
    ”derkv”

Hey iedereen

Heb sinds een aantal dagen een macbook vind hem echt super ben verkocht!
    Wel heb ik een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen, welk programma gebruiken jullie ipv word of exel? ik heb dat soort programma’s nodig voor school en ze moetendus ook competoble zijn met word en exel bestanden…. hebben jullie een idee?

wat dacht je van Word en Excel en Powerpoint zelf? ken je Google al?
    http://www.google.com/search?q=office%20for%20mac

”derkv”

Verder heb ik nog een vraagje als ik sommige dingen installeer dan lijkt het wel alsog hij hem niet op de harddisk installeert elke keer als ik hem dan open opent zich ook een bestand op het bureaublad en ik krijg het programma maar niet tussen de applications een voorbeeld hiervan is als ik AMSN heb gedownload?

Dubbelklik op dat witte icoontje op je bureaublad. Dat heet een diskimage. Daar zit het programaatje dat je wilt instaleren in. Selecteer het programmaatje en sleep die naar je “Applicaties” folder. Geinstalleerd!

”derkv”

Dan heb ik nog een laaste vraagje, hoe deinstall je dingen hoe haal je ze van je computer??? Op de pc deed je dan altijd uninstall maar dat heb ik nog niet gezien…..Een hoop dingen die er al opstonden ga ik toch niet gebruiken dus die wil ik eraf hebben.

heel simpel. Sleep het bestand naar de prullenbak, en leeg de prullenbak. Weg issie! C’est tout!

Bijdrager
    Juch

overigens, welkom op dit forum en in de macwereld! Je kan hier op het forum alles vinden dat je wilt weten, mbv zoeken.

Bijdrager
    Teigetje16

Hoi Derk,

Voor programma’s als word heb je voor je mac Iwork. Ik weet niet of dit compatible is met MS Word enzovoorts. Wel heb je ook software, genaamd MS Office voor Mac. Hier staan de programma’s word, excel, outlook, powerpoint enzovoorts op, wat je normaal op windows had maar dan voor de Mac, dan heb je iig geen problemen als je bestanden wilt delen.

Vraag maar rond, ik denk dat er vast mensen zijn die die software hebben, want het is best prijzig.

En als je programma’s eraf wilt halen, probeer de zoekfunctie eens en typ wat woorden in als deïnstalleren ofzo, mss komt hij op het goede programma.

Suc6

Anoniem

En niet de naam van het huisje op je harde schijf veranderen, want anders loopt alles in de soep!

Bijdrager
    Misja

En voor Word gebruik je Pages, voor Powerpoint Keynote. Voor een Excel variant moet je wachten op X 10.5

Anoniem

Derkv is student, die krijgen toch extreme korting via surfspot.nl? Office for Mac kost daar 20 Euro… dacht ik.

Bijdrager
    Brainiac
    ”Zakske”

Derkv is student, die krijgen toch extreme korting via surfspot.nl? Office for Mac kost daar 20 Euro… dacht ik.

Is er geen mogelijkheid dat Belgische studenten ook die korting krijgen? Want ik zie enkel maar Nederlandse scholen in die lijst staan.

Bijdrager
    Teigetje16

Hmm dan moet je proberen of jouw school er ook lid van wordt…staat er iig als je school niet in de lijst staat, dat je dat kan proberen…mss een idee?

Bijdrager
    Teigetje16

Ik had nog even gekeken via surfspot.nl en je hebt ook een versie voor studenten:

Microsoft Office for Mac Student and Teacher Edition
    Met Office 2004 for Mac Student and Teacher Edition beschikt u over de volledige versies van de toonaangevende productieprogramma’s van Microsoft: Word, Excel, PowerPoint, Entourage en MSN Messenger. U mag de software thuis op drie computers installeren voor een speciale prijs voor studenten en docenten.

Maar ook deze is toch nog altijd 179 euro ofzo….

Anoniem
    ”Teigetje16″

Maar ook deze is toch nog altijd 179 euro ofzo….

Moet je toch nog een keer kijken… was vroeger volgens mij iets van 20 Euro. Kan inmiddels iets duurder geworden zijn, maar zeker geen 179 Euro. Office 2004 NL Student & Teacher edition kost zelfs in de winkel “slechts” 174 Euro.

Voor België heb je vergelijkbare leveranciers (dacht signpost.be) en anders even op je school/universiteit informeren.

Bijdrager
    Juch
    ”surfspot”

MS Office 2004 for Mac Professional Edition NL (SL) (inclusief Service Pack 2)

Productinhoud
    – De toevoeging SL houdt in dat het om een product gaat dat bedoeld is voor thuisgebruik door studenten. SL is een afkorting van Studentenlicentie
    – Dit product bevat niet MS Windows XP
    – Dit product kan niet binnen een (instellings)netwerk gebruikt worden, het product kan dus alleen thuis gebruikt worden of wanneer de computer niet op een netwerk is aangesloten

Dit product bevat de volgende programma’s:
    – MS Word 2004
    – MS Excel 2004
    – MS Entourage 2004
    – MS PowerPoint 2004
    – Virtual PC 7 for Mac op disk 2 (dit onderdeel is Engelstalig)

Productbeschrijving
    Naast honderden productspecifieke verbeteringen in Word, Excel, PowerPoint en Entourage, biedt Office 2004 ook een aantal nieuwe functies die van toepassing zijn op het pakket als geheel:
    – Project Gallery is nu met gebruiksvriendelijke tabbladen verdeeld in verschillende onderdelen en biedt daardoor een grotere functionaliteit
    РProject Center is de verzamelplek voor alle onderdelen van de projectpuzzel, die toegankelijk zijn vanuit ̩̩n centrale locatie
    – Project Center is nu de zesde navigatieknop in Entourage. Met een enkele klik wordt een compleet overzicht van projecten weergegeven, allemaal voorzien van gebruiksvriendelijke tabbladen
    – Met Project Wizard kunnen projecten in een handomdraai netjes worden geordend
    – In Toolbox vinden gebruikers de handigste en meest gebruikte hulpmiddelen. Deze praktische voorziening kan in Word, Excel en PowerPoint worden weergegeven door te klikken op het pictogram van Toolbox op de standaardwerkbalk
    – Betere lettertypen- en taalondersteuning

Gebruiksrecht
    Dit product kent een eeuwigdurend gebruiksrecht, dit houdt in dat bijvoorbeeld nadat de gebruiker afgestudeerd is deze van het product gebruik mag blijven maken

Systeemvereisten
    – Apple Mac OS X 10.2.8 of later
    – G3, Mac OS X–compatible processor of sneller
    – Mac OS X 10.3 vereist bij installatie op Power Mac G5
    – 256 MB RAM geheugen
    – 450 MB beschikbare schijfruimte voor de aanbevolen installatie, 630 MB voor een volledige installatie
    – Monitor met een resolutie van 1024 x 768 of hoger, met weergave van duizenden kleuren

Installatiecode
    Voor het gebruik van dit product zijn geen installatiecodes benodigd

Leveringstermijn
    Het product wordt binnen twee werkdagen na ontvangst van de betaling uitgeleverd

Wijze van levering
    Het product wordt per TPG Post verzonden

kost = 47 euro

Bijdrager
    Teigetje16

hmm ok, en waar is dat dan??? ik heb gekeken op apple online store

Bijdrager
    Juch

Bijdrager
    Teigetje16

ow ok…raar dat dat zoveel verschilt dan….:?

Bijdrager
    Juch
    ”SURFSPOT.NL”

SURFSPOT.NL heeft zich als internetwinkel ten doel gesteld om studenten en medewerkers in het hoger en wetenschappelijk onderwijs tegen zo laag mogelijke prijzen legale software aan te bieden. Naast software, kan de student via SURFSPOT.NL ook computers, laptops, digitale camera’s, mobiele abonnementen en ADSL kopen voor echte bodemprijzen.

Voor meer info:
    http://www.surfspot.nl/etalage/meerover.html

VMBO, HAVO, VWO, MBO of ROC scholier?

Dan kun ook jij software tegen lage prijzen bestellen en wel via de website http://www.slimdirect.nl. Als het gebruik van Slimdirect.nl met je school is afgesproken kun je direct via Slimdirect.nl voordelige software voor thuisgebruik bestellen. Je kunt on line of per bank betalen en jou Slimme cd-roms’s of downloads worden dan binnen 24 uur uitgeleverd.

(Vlaams) België

Momenteel is het nog niet mogelijk voor medewerkers en studenten van Vlaamse hogescholen en universiteiten om te winkelen bij SURFSPOT.NL. SURFSPOT.NL is in gesprek met deze instellingen en naar verwachting zullen ook Vlaamse medewerkers en studenten medio 2007 toegang krijgen tot SURFSPOT.NL. Voor meer informatie kan contact opgenomen worden met SURFSPOT.NL.

Bijdrager
    Teigetje16

ja ik weet wel wat surfspot is op zich maar goed, moet ik daar maar eens vaker kijken haha…gelukkig dat ik mijn software al van een maatje van mij kan lenen:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.