3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Clausewitz

Ben ik met IMAP constant ingelogd bij Gmail?

Weet iemand of je constant ingelogd bent bij Gmail als je van IMAP gebruik maakt in Mail? (Dit met het oog op de nieuwe privacy-regeling van Google.)

Bijdrager
    Ouw

Boeiende vraag. Als je via het IMAP protocol je mail bekijkt, die bij Gmail staat, dan heb je natuurlijk je identiteit bekend gemaakt. Je account en je wachtwoord. Kun je dat ‘ingelogd’ noemen?
    Ik werk zelf met IMAP en ik heb zelfs twee verschillende adressen, maar dat heeft geen verdere consequenties. Als ik met Safari naar de webmail pagina ga, dan ben ik daar niet ingelogd. Ondanks het feit dat Mail al verbinding heeft met de boxen van beide adressen. En tja, hoe zou webmail een keuze moeten maken uit beide adressen?
    Ik denk ook niet dat je via IMAP je exacte locatie prijs geeft. Althans, de vraag of je dat wilt doen, wordt niet gesteld. Het gebruikte IP-adres geeft natuurlijk wel aanknopingspunten.
    Een paar maanden geleden was ik in Nieuw-Zeeland. Bij tante in Auckland was geen WiFi. Wat zij ‘draadloos’ noemde, bleek een kastje te zijn dat verbinding maakte met een of ander GSM-netwerk. Zoals we dat hier met een dongle kunnen doen. Dan maar webmail via haar Asus-PC. Prompt kwam er een vraag van Google wat of ik daar zo ineens aan de ander kant van de wereld deed. Of ik wel de persoon was waar ik me voor uit gaf. Even een paar vragen beantwoorden om mijn identiteit vast te stellen.
    Overal elders, waar wel WiFi was, konden we de iPad gebruiken. Die iPad haalt mail op via IMAP. Geen lastige vragen, ook niet in Singapore.
    Die iPad weet precies waar ie is. Hij is nu een weekje op Bali en ik kan, in de cloud, zien op welke hoek van welke straat.
    Trek nu maar je conclusies.

Bijdrager
    tinus_omt

De mail applicatie is zo ongeveer constant ingelogd. De dingen die je doet in Safari of een andere webbrowser staan daar echter los van. Daar ben je dus weer niet ingelogd (tenzij je dat met de hand hebt gedaan).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.