12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    The JM

Ben ik het slachtoffer van een corrupte videokaart?

Ik las het artikel van Apple over foute videokaarten in de MacBook Pro. Nou heb ik zo’n MacBook Pro, en ook zo’n videokaart.
    15 augustus had ik al een probleem tijdens het spelen van Tomb Raider Anniversary. In het begin kon ik het spel met volle graphics spelen, maar later moest alles lager en op den duur stotterde hij zoveel dat het niet meer te doen was. Later ging het beeldscherm kapot en kon ik alleen nog maar met VNC erop, maar dan had het scherm een heel rare resolutie.
    Na de reparatie was het opgelost.
    Nu, 17 december, merk ik weer precies hetzelfde. Ik speel al een tijdje Call of Duty 4: Modern Warfare. Het spel speelt prima, maar sinds een paar dagen gaat hij na een kwartier spelen heel veel haperen. Het is dan niet meer te doen om het spel te spelen.

Ik zou denken dat ik na de reparatie van 15 augustus geen corrupte videokaart terug heb gekregen, maar is dit dan toch het geval of is er wat anders aan de hand?

Bijdrager
    Hansi2124
    ”The

Ik speel al een tijdje Call of Duty 4: Modern Warfare. Het spel speelt prima, maar sinds een paar dagen gaat hij na een kwartier spelen heel veel haperen. Het is dan niet meer te doen om het spel te spelen.

Dat heb ik ook heel soms op mijn 14 maanden oude MBP (je kan dan bijna de kogels volgen), maar na een herstart of opnieuw opstarten van COD is dat weer voorbij.

Bijdrager
    The JM

Hm zou het dan aan CoD liggen? Ik ga het eens testen met andere spellen.

Bijdrager
    sanius

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de nieuwe MacBooks niet echt goed genoeg gekoeld worden om de videokaart(en) te draaien…
    Het kan dus zomaar zijn dat je MacBook Pro te heet wordt en dat dit (uit veiligheid) de performance aantast.

Ik vind daarnaast dat wel erg veel mensen klachten hebben met de nieuwe alu macbooks. Gelukkig kan ik nog vooruit met mijn MacBook, maar ik vind het wel slecht van Apple dat hun producten steeds lager van bouwkwaliteit worden.

Bijdrager
    The JM

Maar deze MacBook Pro is van juli 2007…

Bijdrager
    sanius

Oh mijn excuses… Had dit niet door!

Bijdrager
    Jurriaan.

gpu’s die je afpersen, het moet niet gekker worden bij appel

Bijdrager
    The JM

Tsjah. Ik was nog verbeten te vermelden dat mijn Mac in februari dit jaar ook al gerepareerd is.

Bijdrager
    sven-

Sommigen zeggen dat alle MacBook Pro’s met 8600 nVidia kaarten het hebben. Anderen zeggen dat alleen sommigen (uit bepaalde batches) last hebben van problemen / defecten. Weer anderen zeggen dat je sowieso problemen krijgt, maar afhankelijk van je gebruik soms pas na 2 Ć  3 jaar.

Een ander informatief draadje:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=590122

(volgens mij zijn er nog meer topics over te vinden op o.a. macrumors.com maar deze kon ik zo snel niet vinden)

Apple zegt zelf het volgende:

These computers were manufactured between approximately May 2007 and September 2008

Dus eigenlijk vallen alle MacBook Pro’s met 8600 kaarten daaronder…

Bijdrager
    datadirected

Ik heb er ook last van:( en nu komt daar sinds kort nog iets bij, namelijk dat er bij tijd en wijle een rij led’s uitvalt waardoor mijn scherm verlicht wordt door een rij “spotlight” ledjes… ziet er grappig uit, maar met een laptop van destijds (half jaar geleden) bijna 3000 euro kan ik er niet echt om lachen. Tuurlijk kan ie weer ter reparatie, maar ben je het ding wel weer twee weken kwijt en het is wel mijn brood. Wat een troep maken ze ook tegenwoordig!

Bijdrager
    strigoi

Even eerlijk, is het een legale versie van Call of Duty? Want ik had een tijd terug last van dramatische Frame Per Second bij een cracked version, dit is een bug die soms de kop op steekt. Nu meen ik dat deze bug ook voor kan komen bij legale games. Heb je al andere games geprobeerd en wat was daarvan het resultaat?

ps
    Mijn July 2007 Macbook Pro is trouwens ook dit jaar gerepareerd. Probleem; defecte videokaart..

Bijdrager
    The JM

Hij is niet helemaal legaal;) Maar als dat een bug is dan is het toch vreemd dat ik er pas sinds een paar dagen last van heb? Ik zal Tomb Raider nog eens installeren, kijken of die goed draait.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.