30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Ben ik erin getrapt?

Een aantal weken geleden alweer kocht ik een gezellig nieuw jasje voor mijn MacBook pro bij Dskinz, dat weer onderdeel is van Ecom rebels bv. in Sassenheim. Op hun website (https://www.dskinz.com/nl/) lacht iedereen van klantenservice je vriendelijk toe en nodigt je uit om bij het minste of geringste contact op te nemen, “wij beantwoorden graag al je vragen!” Maar, contact opnemen gaat niet als je mails onbeantwoord blijven en de telefoon in Sassenheim niet wordt opgenomen als ik informeer waar mijn – inmiddels keurig betaalde – zending blijft. Langzaam maar zeker berkuipt me het gevoel dat die hele firme niet (meer) bestaat. Iemand anders ervaringen? Ik baal behoorlijk!

Bijdrager
    Shmoo

Ik kan mij heel goed voorstellen dat ze het druk hebben op de klantenservice. Mijn bestelling mag ook wel zoek raken op deze manier. 🦋

Bijdrager
    KarelWillem

Ik kan één slechte review van ze vinden.

Maar dat ben jij misschien. .;)

Bijdrager
    McPim

Ah, dat is Merel en die werkt ook hier:

https://www.oneplus-shop.nl/nl/

Zelfde adres en nummer, dus zelfde bedrijf maar wel meer reviews. Dat lijkt ok, failliet gaan kan natuurlijk altijd..

Bijdrager
    SvS

Heb je toevallig nog Facebook? En via dat FB messenger al geprobeerd? Wellicht kun je zien of het gelezen is.

Of via oneplus-shop inderdaad…

Volgende keer bestellingen doen bij webshops met Thuiswinkel-keurmerk.

Moderator
    Night

KarelWillem op 14 januari 2020 om 16:41

Ik kan één slechte review van ze vinden.

Maar dat ben jij misschien. .;)

eentje maar??? Ik vind er 6 pagina’s vol….waarvan de meesten uit 2019 tot nu.

https://nl.trustpilot.com/review/oneplus-shop.nl?languages=all&stars=1

Bijdrager
    KarelWillem

dskinz.

Niet OnePlus-shop.

Bijdrager
    McPim

(zelfde tekst ⬆️)

Bijdrager
    Shmoo

Boefjes. Als je deze twee urls ziet zou je al moeten begrijpen wat hier gaande is. Ik sta er vooral van te kijken hoe makkelijk mensen op betalen drukken.

Bijdrager
    M_artie

<p class=”cite”>Shmoo op 16 januari 2020 om 11:57</p>

Boefjes. Als je deze twee urls ziet zou je al moeten begrijpen wat hier gaande is. Ik sta er vooral van te kijken hoe makkelijk mensen op betalen drukken.

Ik snap niet wat je bedoeld, in jouw ogen is https://www.apple.com/nl/ dus ook een boevensite…

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb heel lang naar die URL’s zitten kijken.

Maar snap ook niet wat Shmoo hiermee bedoelt te zeggen.

Bijdrager
    TheBigZ

Deze is ook heel gevaarlijk:

https://support.apple.com/nl-nl/

Bijdrager
    Shmoo

Je bewust dommer voordoen dan je bent, das pas gevaarlijk.

Bijdrager
    TheBigZ

Maar leg het nog even uit voor ons dan, Shmoo. Waar kijken we overheen?

Als je deze twee urls ziet zou je al moeten begrijpen wat hier gaande is.

Bijdrager
    McPim

Snap ook niet wat ie bedoelt..

Aan de recensies (waar @Night naar linkt) te zien bestaat het bedrijf al jaren en heeft een paar duizend positieve reviews. De laatste is van oktober 2019, dat klink als failliet en dat kan natuurlijk gebeuren. Dit:

Shmoo op 16 januari 2020 om 11:57
    Ik sta er vooral van te kijken hoe makkelijk mensen op betalen drukken.

..begrijp ik dus ook niet helemaal. Volgens mij was er niks mis met ze in de jaren hiervoor. Gewoon pech, en niet ‘erin getrapt’.

Bijdrager
    Shmoo

Waar staat een directory als /nl/ voor ? <– dat is om Nederlandse bezoekers te targetten. Om content in te stoppen dat specifiek voor Nederlandse bezoekers is gemaakt. Zoiets moet meteen in je hoofd zitten. Ook als je een subdomein ziet met m.example.com dan is dat voor mobiel. Zie je iets als nl.example.eu dan is dat voor Nederland binnen een bedrijf dat in Europa opereert.

Kijk eens naar het voorbeeld van Apple waar jullie naar linken dat totaal niet relevant is. Het slaat nergens op want (1) iedereen heeft al eens gehoord van het merk/bedrijf Apple, (2) Apple heeft al zoveel fysieke producten in deze wereld gezet waar hun logo op staat en (3) je hoeft maar een simpele zoekterm uit te voeren en je komt er meteen achter of iets te vertrouwen is.  Dat is wat hier mis gaat en waar dit topic over gaat. Iemand koopt iets en gaat pas later onderzoek doen naar het bedrijf of de website. Dan komt hij er achter dat er amper reviews zijn en moet iemand anders reviews van het internet plukken van een compleet andere website dat hetzelfde adres/foto’s/content gebruikt of dat gelinkt wordt via via via… (later meer)

Wat Apple doet is precies wat ik hierboven uitleg een .com domein universeel gebruiken, elk land heeft een eigen directory met desbetreffende landcode. Allemaal extreem logisch wanneer je een .com, .eu, .org of wat voor NIET-landafhankelijke extensie gebruikt op het internet. Wat Apple niet doet is een .nl extensie gebruiken met nog eens een /nl/ directory er achteraan. Dus apple.nl/nl/.  Als iemand dat soort dingen zou doen op kantoor dan mag hij morgen meteen uitslapen want dat is complete onzin. Het zou veel gekker zijn als je een .nl extensie gebruikt en dan een Italiaanse website gaat maken op dit domein. Iedereen verwacht namelijk op dit domein een Nederlandse website. Zoiets is gewoon not done, en ja je kunt af en toe leuke dingen doen met buitenlandse extensies omdat de extensie een woord afmaakt. follow.me of fix.it <– dat hoeft geen Italiaanse website te zijn maar iedereen begrijpt de logica achter zo’n domein.

Ik heb mij er nog niet eens in verdiept maar ik kan je nu al zeggen. Wat je hier heel waarschijnlijk ziet gebeuren zijn gewoon boefjes die bewust de boel besodemieteren. Ze hebben vooraf geen plan voor een bepaalde website of het onderwerp – wel al een website + content. Hint hint ( NL directory ). Dan gaan ze online zitten kijken bij domeinboeren welke websites (domeinen) weer vrij komen omdat hun vorige eigenaar het domein heeft laten verlopen/opgezegd en dan grijpen zij dit domein op en plaatsen daar hun website op. Hint hint …. daar komt de /nl/ directory handig in het spel, vooral wanneer je snel moet opereren tussen database importeren de boel online zetten en hopelijk heeft niemand het al te snel in de gaten wat je van plan bent. Hun /nl/ prefix is dus vooral een hulpmiddel zodat ze niet al te veel redirects hoeven in te stellen. Ze weten immers nooit vooraf welk type domein vrij gaat komen, dit kan vandaag een .com zijn en over drie dagen een .net of .eu met een pakkende term in waar je spulletjes mee kunt verkopen. De kans is dus heel groot dat ze hun /nl/ directory nodig want ze richten zich vooral op de Nederlandse markt met Nederlandse content. Je wilt niet ooit gepakt worden voor fraude en dan uitgeleverd worden aan het buitenland waar de straffen veel te hoog zijn. Er is maar één domein waar ze mee door de mand vallen en dat is wanneer een mooie .nl domein vrijkomt. Dan zit die /nl/ directory een beetje in de weg, maar goed die kans nemen ze voor lief want dat is 1 op de 5 a 6 potentiële domeinen …. AAAH wacht eens even.  Niet voor lief. Men ziet nu eventueel een mooi  .nl domein langskomen met daarin een trefwoord van een hip telefoonmerk en niet alleen dat na wat zoeken online komen ze er achter dat dit domein is geweest van een echt bedrijf dat serieus hun best heeft gedaan. Ze hebben het niet gehaald mar hebben wel jaren hun best gedaan en altijd hun klanten netjes afgehandeld – dus een hoop positieve reviews staan nog online.

Ze grijpen dit domein op, zetten er hun website op en leven eigenlijk voort op de positieve reviews van de vorige eigenaar. Dezelfde reviews welke jullie nu gevonden hebben en die jullie koppelen aan de boefjes terwijl ze van de vorige eigenaar waren.

NOGMAALS ik heb dit niet zo ver onderzocht omdat het mij heel weinig kan boeien. En ik moet deze partij ook niet meteen als criminelen wegzetten daarom gebruik is voorzichtig de term boefjes. Mocht later blijken dat ze dit topic hebben gevonden en de TS alsnog hebben geleverd, haal mijn reacties maar weg. Het is allemaal wel heel erg aannemelijk wanneer je veel van dit soort patronen ziet. Dezelfde websites (stijlen) content, teksten alleen andere producten … Het ziet er allemaal heel erg fraude uit. Iets dat snelle jongens in elkaar flansen om vooral snel online te zijn, je ding doen en wanneer een webhost of de politie je offline haalt begin je weer (snel) opnieuw elders.

Ik kan gewoon heel moeilijk geloven dat stel Hendrik heeft een website A en doet daar jaren zijn best mee. Alles gaat goed, iedereen is positief online, schrijft reviews en dan gaat het ineens mis zoals hierboven gezegd werd. Prima kan gebeuren, jammer.  Maar dan …. stel Hendrik zou dan ineens website B beginnen, zou hij dan werkelijk ineens het allemaal heel anders aanpakken dan bij website A ? Al die reviews op website A die heeft hij toch niet zomaar gekregen, daar heeft hij toch zijn best voor moeten doen, mensen aanzetten tot het achterlaten van reviews – ze korting geven op hun volgende aankoop, allemaal dat soort marketing 101 tructjes waar ebooks mee volgeschreven staan. Waarom zijn er dan geen reviews voor website B te vinden want we lullen nu over reviews voor een heel ander domein + van vorig jaar ?

Sorry maar ik geloof niet zo goedgelovig wanneer je al online op onderzoek moet uitgaan om überhaupt iets te weten te komen over een bedrijf dat maar niet reageert op je vragen/mailtjes, wel in lekkere wijven met iets te dikke tieten die mij vooral zien als hun broertje. Dat dan weer wel.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 18 januari 2020 om 00:21
    NOGMAALS ik heb dit niet zo ver onderzocht omdat het mij heel weinig kan boeien.

Maar wel een A4’tje tekst produceren..

En ik moet deze partij ook niet meteen als criminelen wegzetten daarom gebruik is voorzichtig de term boefjes.

Je kunt heel eenvoudig nagaan dat dit bedrijf al jaren bestaat (bestond?), duizenden positieve reviews had, en gewoon zijn producten leverde. Kun je teksten schrijven wat je wil en lullen over domeinnamen en boefjes-tactieken: dat zal vast heel vaak gebeuren. In dit geval dus niet.

Dat er ook een ‘Website B’ is zonder reviews? Die lijkt recenter, misschien een poging om de teruglopende business nieuw leven in te blazen, en misschien te laat om de boel te redden. Weet jij veel, allemaal speculatie.

Bijdrager
    KarelWillem

Waar staat een directory als /nl/ voor ? <– dat is om Nederlandse bezoekers te targetten….

Wat een ongelooflijk lang lulverhaal.

1061 woorden om een dikke speculatie heen gebreid.

Ga wat beters met je tijd doen alsjeblieft.

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 19 uren geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    Hans Luyendijk

Eerlijk is eerlijk: vorige week postte ik een zeurverhaal over een niet-geleverd artikel (dat overigens leidde tot nog veel meer (zeur)verhalen, maar vandaag ontving ik (opeens?) een mailtje. Oké!

Bijdrager
    Ziegler

Hé, Shmoo. How do you like them apples?

Bijdrager
    T-sec

Volgens Google Maps staat het pand aan het genoemde adres te koop.

Dit ‘kan’ een oudere foto zijn maar door het hele verhaal zie ik het als een 1+1=2 conclusie.

Bijdrager
    McPim

Juli 2018 inderdaad, dat zegt dus niet zoveel.

Bijdrager
    iDEOwen

@Shmoo wij hebben een website met .nl/nl en .nl/en … Gewoon een legit website hoor;)

Bijdrager
    Shmoo

Dat geloof ik graag hoor.  Je hoeft mij niet te overtuigen dat er meer dan één website online staat die structureel niet deugt en uitziet alsof een vijftienjarig neefje het gemaakt bij elkaar geraapt het had kunnen hebben. 🙂

Dat zegt verder niets over jouw kennis omtrent macOS en gerelateerde zaken. Ik heb jou in voldoende topics zien reageren op OMT om te kunnen beoordelen dat je wel eens werkzaam zou kunnen zijn in deze sector.

Bijdrager
    KarelWillem

Of dat er zinnen online staan die structureel niet deugen.

Dat komt ook nogal eens voor.

;)

Bijdrager
    Shmoo

Zeer zeker! Daarom heb ik er ook bijgezet dat @Night het mag verwijderen wanneer het (oplichting) niet klopt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had het meer over die zin hierboven. .:)

…dat er meer dan één website online staat die structureel niet deugt en uitziet alsof een vijftienjarig neefje het gemaakt bij elkaar geraapt het had kunnen hebben. …

Bijdrager
    Shmoo

Ja maar jij bent wel de laatste die daar een oordeel over zou moeten hebben. Ik bedoel als rotzooi bij elkaar bouwen en dat online zetten een trademark zou hebben, dan had jij nu meer poen op de bank dan Scott Forstall.

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien ook eens een keer sportief zijn, Shmoo, en ruiterlijk toegeven dat je er deze keer weer eens naast zat. In plaats van te gaan bekvechten met KW.

Bijdrager
    KarelWillem

:)

Shmoo op 22 januari 2020 om 17:55

Ja maar jij bent wel de laatste die daar een oordeel over zou moeten hebben…

Volgens mij vat je nog steeds niet waar ik commentaar op gaf. Geeft niet.
    Teksten samenstellen is niet ieders ding. .:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 dag, 9 uren geleden door KarelWillem.
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.