23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    tav

Zelf een beltoon maken

Hallo, ik heb al meerdere berichten opgezocht waar uitgelegd staat om een beltoon te maken via itunes , maar het lukt mij niet . Is er wel een goed werkende manier ?

Moderator
    Mac Daddy

Dus dit soort uitleg stappen werken niet bij jou?

iTunes: Eenvoudig een ringtone maken (archief)

Waar gaat het mis?

Bijdrager
    tav

? Er staat toch boven het artikel dat dit niet meer werkt nu

Bijdrager
    McPim

Yep. En daar staat ook een link naar een nieuw artikel en in dat artikel staat weer een link naar hoe het nu werkt :wink: . Hier, hoef je niet zelf te klikken.

Geblokkeerd
    Anoniem

iTunes is een draak van een programma, gebruiksvriendelijkheid kennen ze niet bij Apple.

Bijdrager
    tarmac58

Ah! kijk eens; een trol. En ja hoor, ik hap

Bijdrager
    tav

In itunes zie ik gern map tonen , en als ik een m4r bestand heb gemaakt dan wordt dat opgeslagen in muziek , normaal in tonen , maar ik zie geen map tonen ?? Ik zie alleen een map tonen bij iphone als die is aangesloten .

Bijdrager
    McPim

En als je jouw .m4r bestand (maakt niet uit waar ’t staat) nou eens naar ‘tonen’ sleept in iTunes (met je iPhone aangesloten) zoals het artikel zegt, wat gebeurt er dan?

Bijdrager
    tav

Proberen slepen heb ik gedaan maar dit werkt niet , bestand wordt niet geplaatst

Bijdrager
    McPim

Tsja.. Ik heb dat tijden geleden voor ’t laatst gedaan maar kan me niet herinneren dat het lastig was. Als ik hier 7 pagina’s discussie zie heeft @vuurvreter in dit geval misschien gelijk (maar alléén in dit geval hè :-P ):

https://discussions.apple.com/thread/4097879?start=0&tstart=0

Moderator
    Mac Daddy

Als je m4r bestanden hebt gemaakt, moet je die via de finder toch eerst in de tonen map daar zetten toch? Of heb ik dat mis? Het is voor mij ook al een tijd geleden.

Bijdrager
    nnsa

Softorino komt met een prachtige oplossing:

Bijdrager
    tav

Kost wel veel geld vind ik die oplossing

Bijdrager
    Shmoo

Is dat een plastic filmpje of wat.. ?

Bijdrager
    Joid

Werkt trouwens de weg via Garageband niet meer? Die gebruikte ik voordat ik Audiko Pro gebruikte. Audiko werkt volgens mij nog prima.

Kost ook geld. Maar minder dan iRing.
    Voor gratis heb je van Apple geluidjes gekregen op je iPhone. Of klap je zelf in je handjes als je telefoon afgaat.

Bijdrager
    Stipken

Het slepen van een ringtone naar de map Tones werkt wel. Je kan dit alleen niet doen terwijl hij aan het synchroniseren is.

Bijdrager
    tav

Hallo, ik heb deze ringtone als bijlage in een mail ontvangen , ik heb deze geopend en beluisterd….. Zou deze dan niet zichtbaar moeten zijn bij beltonen ?

Bijdrager
    madcat

vroeger importeerde ik dat via itunes, ik weet niet zeker of dat nog steeds zo gaat.

Bijdrager
    Unlock32

Ringtoon in de tonen map zetten – Finder, muziek, iTunes enz – en dan iTunes openen en de ringtone slepen – naar linkerkolom – naar tonen. Dat wil hier wel lukken maar mijn iPhone 6s zet mijn eigen ringtones naar een paar dagen gewoon weer uit en hoor ik weer een Apple ringtone.

Bijdrager
    tav

Ik vind geen map tones op itunes , het bestand staat gewoon in nummers map maar tonen map vind ik nergens,. Wel de map tones als ik de iphone aansluit maar dat is van de iphone.

[UPDATE]

Via itunes lukte het mij niet om een beltoon over te zetten omdat in de laatste itunes geen tonen map meer is ,. Ik heb dan de iphone aangesloten en de beltoon gesleept van het bureaublad naar de tonen map van de iphone . Dit is gelukt , maar de vraag is , zal de beltoon blijven staan op de iphone , ik heb al ergens gelezen dat je sowiezo langs itunes moet gaan.

Bijdrager
    tav

Vervolg :.

Via itunes lukte het mij niet om een beltoon over te zetten omdat in de laatste itunes geen tonen map meer is ,. Ik heb dan de iphone aangesloten en de beltoon gesleept van het bureaublad naar de tonen map van de iphone . Dit is gelukt , maar de vraag is , zal de beltoon blijven staan op de iphone , ik heb al ergens gelezen dat je sowiezo langs itunes moet gaan.

Bijdrager
    ivanwoerkom

Eindelijk is het gelukt om mijn eigen nieuwe beltoon via Finder te slepen naar tonen in de aangesloten iPhone in iTunes. Alleen nu zie ik op de iPhone nergens meer de eigen beltonen.

Ik ga naar horen en voelen en dan bij geluiden en trillingspatronen/beltoon (of een andere) staan nergens meer de eigen tonen. Idem als ik via contacten een bepaalde beltoon aan een bepaald persoon wil koppelen. Door dit te proberen ben ik nu de al lang ingestelde eigen ringtone die ik aan mijn zoon had gekoppeld ook kwijt.

Is er een foefje om toch nog ergens de eigen beltonen op te snorren in de iPhone?

Bijdrager
    Richard from Rotterdam

Wilde een nieuwe zelfgemaakte beltoon toevoegen aan mijn iPhoneX en dat ging uiteindelijk heel eenvoudig. Iphone met iOS13.2 aangesloten op iMac met iTunes 12.8.2.3 (de nieuwste versie). Zodra iphone zichtbaar wordt, verschijnt mapje Tonen. handmatig vanaf bureaublad de nieuwe ringtone in mapje gesleept en direct gesynchroniseerd. Verschijnt gewoon in lijstje Beltonen onder Horen en Voelen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.