9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    blep

Beltoon staat UIT icoon in iOS op een iphone

Moet nog steeds wennen aan iPhone, als beltoon UIT staat (knopje ad linkerkant) zie je dat NIET in het scherm. Je komt er vaak pas te laat achter doordat je de telefoon al tijdje niet hebt horen piepen, mus zo nog wel eens onnodig oproepen.
    In her begin heb ik me suf gezocht waarom mijn iphone niet rinkelde, terwijl ik wel al jaren ipad gebruiker ben dus niet geheel onbekend ben met ios.

Waarom is er geen icoon of ander merkje zichtbaar bovenin het scherm op een iphone, net zoals locatie pijltje???
    Of heb ik een instelling gemist?

Inactief
    Anoniem

als je dan toch wil controleren op je telefoon of het geluid aan/uit staat, maakt het toch ook niet zo veel uit of je nu OP je scherm kijkt of 1 cm links daarvan op de zijkant lijkt me..

Bijdrager
    nicj56

Of op de zijkant, je ziet het er staat een oranje streepje, als stil geactiveerd is (dus schuifje naar onder).

Bijdrager
    blep

Tja, maar dat vergeet ik nog wel eens. En een icoontje bv een bel met kruisje erdoor op het scherm bovenin trekt veel meer mijn aandacht, waardoor ik er aan herrinnerd wordt dat geluid nog uit staat, knopje aan zijkant doet dat dus niet. Ik kijk nl niet elke keer naar dat knopje, moet ik mijzelf dus aanleren kennelijk.

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt ook de Niet storen-functie activeren, dat heeft hetzelfde effect, behalve dan dat meldingen en oproepen volledig worden genegeerd. Behalve als iemand steeds achter elkaar blijft bellen. Dit kun je zelf kiezen. Favorieten kunnen wel er direct doorheen bellen als je dit zo kiest.
    En je hebt een mooi maan-symbool in je menubalk ten teken dat het geactiveerd is.

Eventueel kun je een schema instellen dat het iedere dag op een vaste periode actief wordt. (automatisch in- en uitschakelt)

Zie Instellingen > Niet storen.

Geblokkeerd
    Bento
    SunKeeper op 10 januari 2014

Je kunt ook de Niet storen-functie activeren, dat heeft hetzelfde effect, behalve dan dat meldingen en oproepen volledig worden genegeerd.

Dan heet dat een work-around. Ik vind dat TS wel een punt heeft. Het zou inderdaad wel handig zijn als bv op het blokkeerscherm te zien zou zijn dat het geluid uit staat.

Bijdrager
    GoeieDag

Daar ben ik het ook mee eens; zeker in het schemer/donker is het oranje schuifje niet zichtbaar.

Bijdrager
    SunKeeper

Het is ook maar een tip. Het kan zijn dat de TS de functie nog nooit echt heeft gebruikt en het wellicht toch handig vindt.
    Zeker omdat het ook automatisch aan en uit kan gaan, kun je het nooit meer vergeten. Mede door het menubalksymbool.

Bijdrager
    nicj56

Ja, maar een nadeel is wel dat hij al je gesprekken blokkeert, maar kan je ook aanpassen naar iedereen, dan laat hij elk telefoon gesprek door.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.