11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

Beltoon iMac uitzetten

Bellen via de iMac is perfect en ik gebruik het veel. Maar weet iemand hoe ik de beltoon kan uitzetten? Of hoe ik eventueel een zgn. stille beltoon kan toevoegen?.

Bijdrager
    iMad

FaceTime / Voorkeuren / Beltoon

Bijdrager
    pinkie

Ik zie daar niet een optie om geen beltoon te kiezen of kijk ik met mijn oren??

Bijdrager
    Jos Opel

@pinkie, Je ziet het goed. En ik vind ook geen optie om er een toe te voegen. Ik heb nog een zgn. stille toon, vandaar.

Bijdrager
    SunKeeper

Als je handmatig een toon wilt toevoegen kan dit, maar dan moet je wel aan de voorwaarden voor het bestand voldoen. 30 seconden lang en in de .m4a-extensie, zodat je die kan wijzigen in .m4r en het nog steeds afspeelt.

Systeem > Bibliotheek > PrivateFrameworks
    > ToneLibrary.framework > Versions > A > Resources > Ringtones

Let op dat je alleen iets toevoegt, nooit iets weghalen uit de Systeem-map.

Edit: zouden toekomstige Macs straks ook een trilmechanisme krijgen? Een beetje net als dat je koffiekommetje vijf centimeter verder staat nadat je Mac een keer is overgegaan t.o.v. voordat die afging.:lol:

Bijdrager
    pinkie

@ Sunkeeper, dat werkt bij mij niet. Een andere optie is om een geluidsbestand dat aan de voorwaarden voldoet te hernoemen naar een geluidsbestand dat al in the desbetreffende map staat en het bestaande bestand te vervangen met het nieuwe. Dat werkt bij mij dus wel.

Bijdrager
    SunKeeper

Ah ja, klopt. Het staat een beetje cryptisch omschreven in mijn bron.

Dat zal wel aan het sandbox-gebeuren liggen. Op zich werkt het prima, er zijn altijd wel een paar toontjes die je nooit zou instellen. Als je goede backups maakt kun je ze altijd weer wisselen.

De ervaring leert dat Apple dit later nog wel netjes in de instellingen zal toevoegen, ook voor custom ringtones. Ze worden immers ook verkocht in de iTunes Store.

Bijdrager
    Jos Opel

@sunkeeper, Mijn Findersysteem is in het Nederlands en alhoewel mijn Engels redelijk is, kom ik niet verder dan System>Bibliotheek…..Zal wel iets over het hoofd zien. Kun je mij verder helpen?

Bijdrager
    Jos Opel

Aanvulling: Taal is gewoon Engels, maar PrivateFrameworks staat niet in de bibliotheek.

Bijdrager
    Jos Opel

Aanvulling 2: Gevonden. Ik zit kennelijk te slapen. Ga nu e.e.a. proberen. Thnx.

Bijdrager
    Jos Opel

Ik heb beiden geprobeerd. Als ik de stille toon toevoeg vind ik hem niet terug in de keuzelijst van FaceTime. En als ik hem de naam van een bestaande toon geef en dus vervang, krijg helemaal geen melding op de Mac.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.