10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Multispace

beltegoed vorige T-Mobile abonnement niet over te zetten?

Net een iPhone besteld telefonisch via T-Mobile door m’n sim-only abonnement (ook van T-Mobile) vroegtijdig
    te verlengen naar een iPhone abonnement. Nu werd me verteld dat ik m’n beltegoed (meer dan 40 euro) niet
    kan overzetten naar dit iPhone abonnement.

Mag dit zomaar? Zijn er omwegen om dat beltegoed toch terug te krijgen?

Raarrrr…

Bijdrager
    dddfnfjefefle

Je sluit een heel nieuw contract af… het oude contract is dan afgelopen (of vervalt) en alles wat daarbij hoorde vervalt dan ook, inclusief niet gebruikt tegoed.

Bijdrager
    Koetjesreep

Natuurlijk mag dit. Je gaat over op een heel ander contract. Daar kan je het beltegoed niet meenemen. Onthoud als je hier al moeilijk over doe, dat je bij het iPhone abonnement ook je beltegoed maar 1 maand mee neemt. Dus je kan nooit meer dan het dubbele aantal minuten en/of smsjes hebben. Je spaart dit dus niet maand na maand op.

Bijdrager
    sypie

Het kan wel, maar niet bij een iPhone abonnement. Ik heb een Flex 20 abonnement, dan kun je je beltegoed wel meenemen. Ik had daarbij ook de optie om internet te bij te nemen voor €9,95. Samen was dit ook 29,95 per maand geweest…

Kortom: het kan wel maar niet bij een iPhone abonnement.

Bijdrager
    wouwout

jongens, dit staat gewoon in de algemene voorwaarden, en dat is onderdeel van je contract (zowel oud als nieuw) dus: ja het mag.

Of het helemaal eerlijk is, is een ander verhaal. Maar contracten hoeven niet eerlijk te zijn. je bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of je iets wel of niet tekent.

Bijdrager
    tarun

Eerlijk is het niet. Ton ik van abonnement veranderde was ik opeens €95 kwijt. Ik had duidelijk aan een medewerker gevraagd of ik het tegoed zou behouden en dat zou zo zijn.

Na de overstap bleek dat niet zo te zijn. Na een klacht van mij werd verwezen naar de algemene voorwaarden. Omdat ik niet kon aantonen wie dat gezegd had trok ik aan het kortste, maar het blijft oneerlijk!

Bijdrager
    Cubeman

Shit happens!
    Ik had zelf een Orange abo met nog €263,- beltegoed over 8)
    Opgebouwd toen ik bij afsluiten van het abo 6 maanden lang een dubbele bundel kreeg met mijn abo van €32,50/maand.
    Heb zelf nog €152,- weg weten te internetten in de 5 werkdagen tussen het afsluiten mijn mijn iPhone abo en het overzetten van m’n nummer.
    De rest is gewoon pech, maar ik heb er lang genoeg plezier van gehad en ook meer dan genoeg tijd om het op te maken:wink:

Martijn

Bijdrager
    Koetjesreep

Is beltegoed dan niet goedkoper als je zoveel overhoud?

Bijdrager
    Cubeman

Ik maakte zelf vrijwel elke maand m’n tegoed op, naast de €195,- die ik van Orange extra kreeg hield ik de ene maand wat over en de andere maand wat minder.
    Alleen de maanden dat ik op vakantie was maakte ik vrijwel niks op bij gebrek aan bereik.

Martijn

Bijdrager
    Multispace

Bedankt voor jullie reakties.
    Een jaar geleden kon m’n beltegoed overigens wel gewoon overgezet worden toen
    ik van een abonnement met telefoon naar sim-only overstapte. Het is maar waar ze zin in hebben kennelijk.

Ze kunnen van alles in de algemene voorwaarden zetten, maar dat rechtvaardigt het nog niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.