6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    lekboulevard

bellen via MacBook VOIP

Hoi,

Op mijn PC (windows:-( ) kan ik bellen via Communicator.
    Bestaat er iets vergelijkbaars voor mijn MacBook?

Peter

Bijdrager
    Hansi2124

Skype?

Bijdrager
    Melgior

Je kunt het proberen met X-Lite of met een van deze programma’s als dat niet bevalt.

Bijdrager
    lekboulevard

Hoi,

Skype is niet de oplossing, andere kant moet ook een Skype account hebben.
    Wil juist iedereen kunnen bellen.

Bijdrager
    Simonvanwijk

Je kunt met Skype, alleen niet gratis, wel naar vaste en mobiele nummers bellen.

Of zoek je iets dat gratis is?

Bijdrager
    Ernste

Op de Mac is (goedkoop) bellen vanaf je computer naar ‘gewone’ telefoons iets lastiger dan op Windows. De meeste voip-providers, zoals VoipRaider, VoipBuster, Telbo, hebben geen software voor Mac. Skype dus wel, maar die is niet de goedkoopste voor bellen naar vaste en mobiele telefoons.

Stelt de voip-provider geen software beschikbaar voor Mac moet je een sip-phone- of soft-phoneprogramma voor Mac gebruiken. De voip-provider moet dan een sip-server hebben. Telbo heeft dat niet, VoipRaider, VoipBuster en vele andere wel.

Ik gebruik VoipRaider. Voor tien dollar credit kopen geeft dertig dagen gratis bellen naar Nederlandse vaste telefoonnummers.

Als software gebruik ik het gratis programma Blink, die (net als Telephone) het voordeel biedt dat ze samenwerken met Apple’s adresboek. Telephone is nu alleen nog verkrijgbaar via de Appstore van Apple en daar heb ik het niet zo op. Zoiper werkt ook, maar ziet er niet uit en daar moet je zelf je contacten opnieuw in invoeren.

X-Lite 3 is ook prima tot en met Leopard op Powermac, maar dat geldt niet of minder voor versie 4, die je nodig hebt onder Snow Leopard. Daar geeft die veel problemen.

Verder dus vele (ook betaalde) alternatieven in de lijst die eerdere poster gaf.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.