12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Joananwolf

Bellen via andere apparaten

Hallo! Op mijn thuisnetwerk werkt ‘bellen via andere apparaten’ functie niet. Andere netwerken meestal wel, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Bijdrager
    GoeieDag

Misschien wel handig als je dan ook info geeft over de betrokken zaken (bv apparaten, software en netwerk setup).

Bijdrager
    Joananwolf

Ik heb een iPhone 7 plus, MacBook pro retina 13 inch en een iPad air 2. Allen met de nieuwste (non beta) software. Internetabonnement bij xs4all, 1 router van fritzbox.

Bijdrager
    Shmoo

Gebruik je overal hetzelfde AppleID (iCloud) account?

Bijdrager
    Joananwolf

Ja

Bijdrager
    gipsman

Is je thuisnetwerk overal in je huis sterk aanwezig?
    Misschien schakelt je iPhone ongemerkt naar 4G ipv. wifi en dan werkt ‘bellen via’ niet denk ik.
    Goed verborgen op de iPhone instellingen zit: settings>mobile data>wifi assist (helemaal beneden). Als dit aan staat, dan ga je meteen naar 3G/4G als wifi zwak is.

Bijdrager
    nicj56

Heb je je apparaten toegestaan dat ze dat mogen via iPhone?

Bijdrager
    GoeieDag

Zit één van de apparaten misschien toch niet per ongeluk op ander netwerk; bv een open netwerk van de buren of zo?

Bijdrager
    Joananwolf

Gipsman, ja dat stond al uit.

Nicj56 heb ik ook!

Goeiedag nee, ook niet ?

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Moet Bluetooth niet ook hiervoor aanstaan op alle apparaten?

Bijdrager
    Joananwolf

Heb ik ook aan staan. Het werkt af en toe via andere WiFi netwerken, maar op m’n thuis netwerk nooit

Bijdrager
    Joananwolf

Heb ik ook aan staan. Het werkt af en toe via andere WiFi netwerken, maar op m’n thuis netwerk nooit

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.