11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    schepvin

bellen over internet met Xlite

iemand ervaring met het bellen over internet ?????
    ik probeer X-lite aan de praat te krijgen maar nix connecten of uitbellen
    en ik ga morgen op vakantie ………
    g
    g

Bijdrager
    boerke

bellen over internet..ja dat werkt..skype etc. ook wanadoo en andere adsl+ bellen abo’s….en volgens mij doet de kpn dat ook al minstens 5 jaar (bijna gratis) om het daana dik door te berekenen aan de klanten.

Als je toch op vakantie bent, wie wil je dan bellen…leve de rust!
    leer te leven zonder bereikbaar te zijn…en ervaar….dat je ’t eigenlijk helemaal niet nodig hebt…….

Bijdrager
    Laiste

Hmm, ik heb het ook met xlite geprobeerd (en voip van XS4ALL), maar dat programmaatje krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat. Skype of audiochat van iChat blijven nog steeds mijn favorieten!

Bijdrager
    reneo

Dat X-lite doet aan deze kant ook helemaal niks, vogl zelfs alle aanwijzingen van xs4all, maar bellen hoemaar… :cry:

Bijdrager
    schepvin

tja wie wil je bellen he
    drie weken vakantie azie
    hond ziek achterlaten
    schoonma invalide
    ach af en toe kontakt kan geen kwaad
    enne inderdaad xs4all heb ik ook
    xlite heb ik ook
    maar werken ……
    iemand nog andere ideeen
    ik wil bellen via 12inch pobo naar vastnummer in nederland
    pfff

Bijdrager
    pietertje

heb je skype al geprobeerd? waardeloze geluidskwaliteit maar als je niets download dan is het opzich best te doen en het kost 2 cent per minuut naar vast nummer in de ‘westerse’ landen

Bijdrager
    Oeboema

Ik heb XLite wel aan de praat gekregen (in combinatie met VOIP van xs4all). De eerste keer leek het alleen of het wat lang duurde voordat er een SIP connectie met xs4all opgezet werd. Maar inmiddels draait het zonder problemen, ik heb gewoon de instructies van xs4all nauwgezet gevolgd.

Misschien dat er bij jullie een bepaalde poort dichtstaat in de firewall/router????

Bijdrager
    schepvin

dank voor reactieS
    maar oeboema zou ik voipOUT nog moeten aan of uitschakelen
    en jij draait ook met een mac neem ik aan
    zoonlief heeft geen probleem met z’n sony vaio….
    ….
    dus zouden de poorten gewoon open moeten staan….
    es bellen met xs4all misschien????

Bijdrager
    boerke

installeer nou gewoon skype…werkt al een jaar, zonder veel problemen.
    wat houdt je trouwens tegen om met al die ellende gewoon de telefoon ff te pakken….
    (of is dat typiesch NL’s ik geef 1000 euro uit aan een reis, maar voor het bellen naar huis wil ik niet meer uitgeven dan 20 cent)

Bijdrager
    Sixer

Misschien als iemand ‘ns een duidelijke foutmelding opwerpt, dan heeft ‘r iemand misschien een zinnig antwoord. VoIP hoort prima te werken. Meestal ligt het aan je logingegevens als ’t niet werkt.

Alleen roepen dat “het het niet doet” levert niet zoveel op.

En ja, om naar buiten te bellen (naar niet-087 nummers) moet je VoIP-Out inschakelen.

Bijdrager
    Donnie Darko

Anders zou ik het eens proberen met JaJah.

Of met Ventrilo / Asterisk / SJphone.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.