11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Hugoengels

Belkin Wireless PC-Card

Nog steeds lukt het mij niet om draadloos te internetten via een Belkin Wireless PC-Card (PCMCIA).
    Mijn Powerbook ziet hem als de Ralink RT2500 en deze werkt dus alleen via de Ralink software.

Ik krijg verbinding met mijn Airport basisstation maar vervolgens geen internet.
    Het router adres zie ik niet naar voren komen in het netwerk systeemvoorkeuren….
    Hij staat op DHCP maar hij geeft zichzelf IP 169.254.18.8

Wie weet raad?

Moderator
    unSOUND

Je moet in de software van de kaart de airport aan de voorkeursstations toevoegen, de software heeft er echter een andere naam voor…. Ik heb het ooit op een PowerBook moeten doen, maar het is al een tijdje terug. Als ik het me goed herinner is het het eerste tabblad van de software…

Bijdrager
    swissonline

als uw Belkin verbinding krijgt met de router maar geen internet , dan kan het zijn dat je router beveiligd is ( zou zo moeten zijn ) dan kan jij in de Ralink soft je instellingen zo instellen dat hij overeenkomt met de beveiliging en het paswoord van je router.

Tip : zet je beveiliging af van je router en log zo in op je netwerk , eens dit lukt schakel je de beveiliging terug in

Een goeie test is ook even testen met een ander draadloos internet in de buurt , als je dicht genoeg zit zou je pen deze zo moeten vinden en eventueel automatisch inloggen indien er geen beveiliging is

Bijdrager
    Hugoengels

Als ik wil inloggen op de airport vraagt hij naar de pre-shared WEP key, wat is dit en wat moet ik hier invullen? Ik zie inderdaad de mogelijkheid om in het eerste tabblad een profiel aan te maken.

Moderator
    unSOUND

Dat is hem inderdaad. Je moet een profiel maken met jouw Airport station. Vervolgens moet je dat profiel activeren of zoeits ( knop onderaan dat venster ), daarna zou alles moeten werken.

Bijdrager
    Hugoengels

unSound weet je ook wat die pre-shared WEP key is?

Moderator
    unSOUND

Dat is de eventuele beveiligingscode van de router. Maar die hoef je dus alleen in te vullen als die ook is ingesteld op de router…

Bijdrager
    swissonline

Ik heb wel wat ervaring met Ralink dit draait op 2 mac’s heel goed .
    pre-shared WEP key is de beveiliging van je ROUTER/ modem.
    Eens je de beveiliging weet van je Netwerk= draadloos internet kan je die invullen in het programma Ralinck

Dus zoek eerst uit welke beveiliging er op je router is.

Welke naam je netwerk heeft

en pas daarna kan je die gegevens gebruiken in de soft (ralinck) van je pen

Have fun :wink:

Bijdrager
    Hugoengels

Het lukt me nog steeds niet in te loggen om mijn Airport Snow Basisstation.
    Ik moet een pre-shared WEP key, ik heb een 128bit WEP beveiliging met een wachtwoord.

Wat is dan die pre-shared WEP key?

Bijdrager
    swissonline

je hebt soorten van beveiliging “Wep” is daar één van.

Als je Ralink opstart zie je normaal de naam van je netwerkt —
    — Dan dubbelklik op ad profil je en dan kan je de soort beveiliging invullen waar je netwerk met beveiligd is.

Bijdrager
    swissonline

Als je netwerk niet beveiligd is dan log je vanzelf in en heb je internet door gewoon Ralink op te starten
    ,dus maak dat je Router/modem geen beveiliging heeft en probeer zo , later kan je altijd je gewenste beveiligind instellen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.