6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Itica

Belkin KVM Switch2: goede KVM?

Belkin introduceerde begin juli een nieuwe kvm: Switch2 (dezelfde afmetingen als de Mini). In Amerika heet het apparaat Flip. Vorig jaar verschenen daar een boel slechte recensies over de Switch2/Flip. Het apparaat switcht met een behoorlijke vertraging tussen de computers, moet vaak ge-reboot worden en zet ‘spontaan’ het geluid harder en zachter en er zit speling in de audio-ingang. Van de week met Belkin Nederland gebeld en mijn bevindingen voorgelegd. Die zeggen dat het is opgelost.

Wat gebruiken jullie als KVM switch?

Voor mij is belangrijk dat niet alleen muis+toetsenbord (USB), scherm (VGA), maar ook audio (mini audioplug) kunnen worden aangesloten.

Heb ook al mijn oog laten vallen op de Iogear GCS634U waarop 4 computers (twee meer dan de Switch2/Flip) kunnen worden aangesloten. Maar die moet worden geïmporteerd en is dus aan de dure kant. Kreeg echter wel goede recensies…..

Bijdrager
    Zaphod_B

Ben benieuwd!

Ik zoek nog steeds een KVM die netjes ook een Cinema Display 20″ aan kan in DVI met de goede resolutie. Er zijn nog maar weinig DVI switches op de markt en die gaan vaak maar tot 1600×1200, dus 80 pixels te weinig in de breedte…:(

Bijdrager
    tricksel

Ik gebruik zelf deze, is een perfect apparaat. Is te bedienen via een shortcut op het toetsenbord als ook via knoppen op de voorkant. Het leuke is ook dat het ook mogelijk is om bijv. audio via poort 1 door te laten komen, en dan alsnog poort 2 te bedienen. Op die manier kun je 1 machine leuk iTunes laten draaien. Prijs weet ik helaas niet meer uit mn hoofd, maar viel reuze mee.

Overigens hebben ze ook DVI switches, Zaphod. Het is de moeite waard eens bij Aten rond te kijken, is zeer goede kwaliteit.

Bijdrager
    Zaphod_B

i know maar allemaal te lage resolutie:(

Bijdrager
    Itica

tricksel: als ik het goed heb gezien zit er bij die kvm switch van jou een power adapter toch?

Net nog even gebeld met Belkin: Switch2/Flip heeft ook een adapter.

Ik wil eigenlijk zo min mogelijk kabels en snoeren, m’n bureau staat al bomvol! Die van Iogear http://www.iogear.com/main.php?loc=product&Item=GCS634U laadt zichzelf via USB, dus dat is dan weer 1 stekker minder….

Ze hebben trouwens ook een ‘kale versie’ http://www.iogear.com/main.php?loc=product&Item=GCS632U&name=MiniView™%20Micro%20USB%20PLUS%20KVM%20Switch
    Is een stuk goedkoper, maar wel meer snoeren….

Bijdrager
    tricksel

Er kan een adapter aan, maar die hoef je niet te gebruiken; ook deze gebruikt USB voor de power.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.