10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ququlequ

belijning om letters

Het is vast heel simpel maar ik kom er niet uit, dus help mij o zo lieven menschen!

Ik ben bezig met een logo ontwerp en nu wil ik om de letters een lijn hebben maar die staat een stukje van de letter af. Een goed voorbeeld is het logo van ”Sterretje Gezocht” van BNN. Het is een lijn om het totaal van de letters en dus niet elke letter apart. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat voor elkaar krijg?

Thank you!

Bijdrager
    ming

in illustrator, i presume?
    tekst kopiƫren, direct erachter plakken cmd-b
    en daar de lijn op toevoegen in elk gewenste breedte.

succes

Bijdrager
    ququlequ

nee photoshop… illustrator moet ik me nog een keertje in verdiepen.

Bijdrager
    sanderman

Uitgaande van het logo van sterretje gezocht: eerst je letters in orde maken en met de pen-tool zelf de vorm tekenen. Die zet je er dan goed recht achter. Succes!

Bijdrager
    remisc

tekst in lagen
    zelfde tekst in 4 lagen
    met het omlijnen (fx logoootje onder iin lagen)
    iedere laag groter omlijnen

is wel een heel geklooi

veel sneller en eenvoudiger in illustrator

Bijdrager
    essiw

wat je ook kunt doen is de text layer selecteren en dan er met de rechtermuisknop op drukkenen dan de optie “select layer transparency” dan verwijder je alles wat je niet wilt hebben met de selectie tool (met alt ingedrukt kan je delen verwijderen) heb je de selectie die je wilt, maak je een nieuwe layer aan en dan kan je er een rand in zetten door rechtermuisknop op het plaatje te drukken en te zeggen stroke. de rest spreekt voor zich

Bijdrager
    ququlequ

Het wil al aardig lukken. Maar echt handig gaat het niet. Toch maar Illustrator downl…aanschaffen. :lol:

Bijdrager
    fozzy

Tekst zetten, omzetten naar paden, en dan met ‘Pad verschuiven’ de tekst groter maken.
    Van de vergrote tekst een outline maken, en dan via pathfinder aan elkaar koppelen lijkt me ook nog wel te doen.

Illustator dus.

Zie bijgaand wat ik bedoel, 1 minuutje werk in illustator

http://forum.onemorething.nl/album_page.php?pic_id=23593

Bijdrager
    essiw
    ”fozzy”

Tekst zetten, omzetten naar paden, en dan met ‘Pad verschuiven’ de tekst groter maken.
    Van de vergrote tekst een outline maken, en dan via pathfinder aan elkaar koppelen lijkt me ook nog wel te doen.

Illustator dus.

Zie bijgaand wat ik bedoel, 1 minuutje werk in illustator

http://forum.onemorething.nl/album_page.php?pic_id=23593

hij wou het om alle letters tegelijk heen en niet om elke letter appart

Bijdrager
    fozzy

Dan maak je volgens mij de ruimte tussen de letters, en de omlijning toch breder?
    Oftewel je zet bijv. de padomtrek niet op 1mm maar op 2 mm? Of je neemt nog dikkere letters?

Ik had het wel zo begrepen trouwens, en als je goed kijkt zie je dat bij mijn ontwerp de omlijning ook om alle letters doorloopt.

En ja, omdat ik maar 1 regel heb, en in het sterretje gezocht ontwerp 2 regels lijkt het zo dat het maar om elke letter apart staat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.