8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Belgische ” Port betaald door de bestemmeling”

Ik ben op zoek naar een EPS/AI/PDF-logo van de Belgische variant op het PORT BETAALD logo.
    Op de website van de Belgische post kan ik zo snel niets vinden…
    Wie-o-wie?

Mailen mag naar: info@zengadesign.nl

Bijdrager
    MacAttack

Hier is meer info over port betaald van de Belgische post

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

Hmmja, die website zit ik al een kwartier door te spitten, tot nu toe nog zonder resultaat.

Het TPG-logo was een paar jaar geleden ook al zo diep begraven in TPG’s website…

Bijdrager
    boesboes

veel logo is er toch niet aan:)

effe zelf typen!

Bijdrager
    Hobbes

????

Bijdrager
    Daniel.Benjamins

@ hobbes: ik zoek de belgische variant, de nederlandse heb ik wel!

@ boesboes: heb jij misschien een afbeelding/voorbeeld?
    en officieel mag het niet, TPG Post bijvoorbeeld verbied zelfgemaakte Port Betaald logo’s

Bijdrager
    boesboes
    ”Daniel

@ hobbes: ik zoek de belgische variant, de nederlandse heb ik wel!

@ boesboes: heb jij misschien een afbeelding/voorbeeld?
    en officieel mag het niet, TPG Post bijvoorbeeld verbied zelfgemaakte Port Betaald logo’s

officieel, officieel… onze belgische post zal er wel niet te zwaar aan tippen zeker?! :D

neen, ik kan je niet helpen!

Bijdrager
    scab

http://www.post.be/site/nl/letters/postage/postagepaid/

Frankering in geld (P.B. of port betaald): principe
    Het frankeersysteem “Port Betaald” is een eenvoudige en aantrekkelijke oplossing voor zendingen met een grote oplage. U hoeft alleen maar een PB-nummer bij uw postkantoor aan te vragen en dit op uw omslagen te drukken. Dit nummer mag u verder gebruiken, zonder voorafgaande toestemming, voor al uw hierna vermelde zendingen. Het totaal bedrag van de frankering (voorkeurtarief of tarief binnen een Bijzondere overeenkomst) betaalt u bij de afgifte van uw zendingen.

Vereiste vermeldingen
    De volgende vermeldingen worden door de afzender op de zendingen afgedrukt :

BELGIE – BELGIQUE PB
    Het postnummer en de naam van het afgiftekantoor (Indien het gaat om een sorteercentrum volstaat de naam)
    Het machtigingsnummer
    Deze meldingen moeten goed zichtbaar voorkomen op de adreszijde, in een rechthoekige zone van 40 mm van de bovenrand en 74 mm van de rechterrand. De minimumafmetingen van het kader bedragen 1,5 bij 2 cm.

Deze vermeldingen mogen ook worden aangebracht door computerafdrukken op de zending zelf, op een zelfklevend etiket, met een stempel of, in voorkomend geval, op een adresetiket. Indien het PB-kader in dit laatste geval niet voorkomt in de zone voorbehouden voor de frankering, moeten de zendingen als niet-genormaliseerd worden beschouwd.

lijken de enige beperkingen…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.