6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Tim95

Belgische giftcard, nederlands adres

Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een Belgische iTunes giftcard te kopen via de online Apple store als Nederlander zijnde met een Nederlands adres, heeft iemand hier ervaring mee, of werk een Nederlandse iTunes giftcard ook op Belgische accounts?

Ik zou dit namelijk graag als cadeau willen geven aan Belgische kennissen die binnenkort op bezoek komen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Shmoo

Je kan toch zorgen dat je op de Belgische Apple website zit, dan een aankoop doen en laten afleveren op ander ( Nederlands ) adres.

Voro de zekerheid kun je met dit soort vragen beter even Apple zelf bellen.

Bijdrager
    Tim95
    Shmoo op 20 november 2014

Je kan toch zorgen dat je op de Belgische Apple website zit, dan een aankoop doen en laten afleveren op ander ( Nederlands ) adres.

Voro de zekerheid kun je met dit soort vragen beter even Apple zelf bellen.

Dat was nou net mijn vraag mocht dat niet helemaal duidelijk zijn. Ik heb Apple al gebeld maar die kon mij niet bevestigen of dit mogelijk was.

Bijdrager
    Targaryen

Een iTunes geschenkkaart is landspecifiek. Nederlandse code met Nederlandse account. Als zij in België wonen, dan hebben ze normaliter een Belgische iTunes account. Dat wil zeggen dat ze een geschenkkaart zullen moeten hebben met een code de gevalideerd kan worden in België. Het adres maakt volgens mij niks uit. Ik heb een Britse, Amerikaanse en Nederlandse account met een fictief adres.

Bijdrager
    Shmoo

Dat begrijpt de TS ook alleen is zijn vraag of en wanneer hij een kaartje aankoopt in de Belgische online store bij Apple dat dit kaartje dan ook werkelijk uit België richting Nederland komt of dat Apple dan auto. de aankoop omzet naar een aankoop in de Nederlandse Apple Store omdat het in Nederland geleverd moet worden en ze op die manier te maken hebben met een binnenlandse verzending.

Ik denk dat het beste is als je gewoon iemand zoekt die in België woont en die lokaal in een winkel daar ergens een kaartje kan kopen en dan opsturen naar Nederland.
    Soort Marktplaats transactie er van maken.

Bijdrager
    Col

Tim95,
    Wanneer je via de online winkel van Apple een kaartje wil kopen dan sturen ze dit alleen maar naar een adres in het land van de Apple-ID. Je kan niet met een Apple-ID uit land A een artikel naar land B laten sturen.
    Ik denk dat er voor jouw probleem maar twee oplossingen zijn:
    – naar België rijden en daar in een winkel een kaartje kopen (ik weet niet of je ver van de grens woont)
    – met een Belgische Apple-ID een digitale ‘Giftcard’ versturen naar jouw relatie (maar dan heb je geen cadeautje wanneer ze op visite komen)

Ik ben een grensbewoner en koop geregeld kaartjes in beide landen. Ooit heb ik eens per vergissing een kaartje proberen te valideren uit het verkeerde land. Ik wou een Belgisch kaartje valideren op m’n Nederlandse Apple-ID en dit werd resoluut geweigerd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.