16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    DennisDennak

Belgacom TV BBOX – TIME CAPSULE

Ik heb net een Time Capsule van Mac gekocht. Ik heb momenteel een bbox van Belgacom en hierbij nog eens Belgacom TV. Bij de installatie van TC zit ik nu echter wel te prutsen. Ik heb dus de TC en de bbox naast elkaar staan. Ik heb de TC eerst aangezet via de bijgeleverde kabel. Dan heb ik via een ethernetkabel die ik zelf heb aangekocht, de TC met de bbox verbonden (via PC1 op de bbox naar de WAN poort op de TC). De overige draden zitten dus gewoon nog in de bbox. De enige verandering is dus de verbinding via de ethernetkabel tussen de bbox en TC. Klopt dit al ?

Verder weet ik ook niet echt wat ik het best moet nemen: het bestaande netwerk uitbreiden of een nieuw netwerk aanmaken.Wat is hier de beste keuze? Naar wat moet ik kijken?

Ik zit dus behoorlijk vast…

Alvast bedankt!

Bijdrager
    baziel

Ik zou de WiFi functie uitzetten op de Belgacom Bbox (via 192.168.1.1) en dus enkel het netwerk gebruiken van de Time Capsule, dus een nieuw netwerk aanmaken mbv de time capsule.

Bijdrager
    DennisDennak

Heb ik daarstraks gedaan, maar toen kon ik niet op de WiFi van TC en zat ik zonder internet.
    Spel begint me te irriteren:) Weet niet waar het nu fout zit

Bijdrager
    fred44nl

kijk maar es naar dit draadje:

Airport Express opnieuw configureren lukt niet

Bijdrager
    DennisDennak

Maar ik weet niet of ik het bestaande netwerk ga uitbreiden of dat ik een nieuw netwerk ga creëren. Weet niet naar wat ik daarvoor moet kijken

Bijdrager
    DennisDennak

fred44nl,

Ik heb net TC geconfigureerd zoals jij had gezegd. Wat heb ik nu eigenlijk gecreëerd? Wat is de functie van die brug? Verder heb ik ook nog bij het tabblad ‘draadloos’ onderaan ‘draadloze opties..” staan. Wat moet ik hiermee doen?

Bijdrager
    fred44nl

brugmodus wil zeggen, dat je de TC hebt aangesloten op een bestaand netwerk, gebruik maakt van de dhcp-server van dat netwerk en geen NAT doet.
    dit is de beste manier om een 2e router aan een netwerk toe te voegen.
    je houdt dan alle apparaten binnen één lokaal netwerk.

met de draadloze opties kun je een 5 GHz netwerk aanmaken.
    daarmee heb je veelal minder last van kanalen die al gebruikt zijn.
    bij 2,4 GHz kun je daar veel last van hebben.

Bijdrager
    DennisDennak

Als ik exact dezelfde zaken invullen zoals u had getoond, krijg ik het volgende:

“Dit AirPort-basisstation heeft geen DNS-serveradressen, waardoor er zich problemen met de internetverbinding kunnen voordoen.”

Dank u voor de snelle reacties !

Bijdrager
    DennisDennak

Dus ik kan dan ook best via die draadloze opties een 5 GHz netwerk aanmaken ?

Bijdrager
    DennisDennak

fred44nl,

ik heb nu de volledige configuratie is gedaan.
    Ik heb net dezelfde instellingen genomen als jouw, heb enkel nog bij draadloze opties het 5 ghz netwerk aangeduid. Dit mag toch?

Heb nu wel een groene knop op men TC.

Moderator
    Strifer
    DennisDennak op 23 september 2012

Ik heb juist mijn TC geconfigureerd. Ik heb volgende set up toegepast: ik heb eerst gewoon mijn TC via een ethernetkabel verbonden met mijn Macbook. Dan heb deze geconfigureerd. Hierna heb ik dan mijn TC verbonden op dezelfde manier, maar dan met mijn modem (bbox van Belgacom). Volgende instellingen heb ik dan ingegeven voor de drie tabbladen:
    a) internet: statistisch
    b) draadloos: maak draadloos aan –> draadloze opties: aanmaken van een 5 ghz netwerk; rest allemaal standaard laten staan
    c) netwerk: bridge –> is dit de beste oplossing voor mij?
    Hierna begon het groen licht van mijn TC te knipperen dus ik veronderstel dat dit correct is. Ik ben hier echter niet helemaal zeker van.
    Zijn er nog elementen die ik kan optimaliseren? Ik wil op mijn TC nog enkel misschien een printer op aansluiten, en mijn vriendin ook via haar Macbook de mogelijkheid geven op de TC te gebruiken.
    Verder is het ook normaal dat ik nu 3 mogelijke netwerken heb? Mijn origineel netwerk van de bbox, een netwerk van TC en een 5 ghz netwerk van TC.

Je zult een keuze moeten maken of je de TC (router) het draadloos netwerk wil laten regelen of de BBOX (router+modem). Ik heb zelf Ziggo met een Ubee apparaat, ook een router+modem. Ikzelf heb ervoor gekozen om de TC als mijn router te laten fungeren (de TC is een betere router, 5Ghz netwerk, makkelijker te beheren, etc.), dus mijn instellingen zijn als volgt:

A: internet: DHCP
    B: maak draadloos netwerk aan+netwerknaam ingegeven met een wachtwoord (wpa2 persoonlijk beveiliging). bij draadloze opties een 5Ghz netwerk aangemaakt.
    C: netwerk: routermodus DHCP en NAT

Het lichtje van je TC hoort groen te branden, continue. Als het knippert is er iets aan de hand. Dit kun je meestal te weten komen in de Airport Configuratie Assistent.

Ik heb de routerfunctie van mijn Ubee router+modem helemaal uitgeschakeld (werkt dus alleen puur als modem voor het doorgeven van internet, televisie en telefoon) en laat de TC lekker alles doen met betrekking tot het netwerk.

Het aansluiten van een printer en je vriendin gebruik laten maken van de TC moet geen probleem zijn. Dat kan gewoon. Ik heb hier ook de MacBook van mijn vriendin staan die gebruik maakt van het netwerk van de TC (en daar draadloze back-ups op maakt).

Bijdrager
    App69

TS was hier al een topic over begonnen.

Bijdrager
    DennisDennak

Ik heb de routerfunctie van mijn Ubee router+modem helemaal uitgeschakeld (werkt dus alleen puur als modem voor het doorgeven van internet, televisie en telefoon) en laat de TC lekker alles doen met betrekking tot het netwerk.

–> bedoel je hiermee dat ik dan de wifi van de bbox gewoon moet uitzetten?

Bijdrager
    App69

Ja.

Bijdrager
    DennisDennak

En dit geeft dan een beter resultaat dan wanneer ik de bbox als bridge zou gebruiken?

Bijdrager
    tommekentom

In het begin gebruikte ik de wifi van de bbox, maar die viel heel vaak uit.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.