8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    iBert

Belgacom ADSL modem problemen

Een switcher die ik aan het helpen overstappen ben had een ASUS USB DSL modem, die helaas niet compatibel is met Mac. Dus hadden we een Thomson Speedtouch 330 USB DSL modem gekocht bij een Belgacom winkel, waarbij ze ons de garantie gaven dat hij compatibel was met Mac OS X.

Gisteren een uur geprobeerd hem aan de praat te krijgen onder Mac OS X 10.4, zonder resultaat. Nu lees ik hier op ’t forum dat ook deze weer niet compatibel is met Mac OS X 10.4? Dan ga ik mijn geld terug vragen en een andere modem kopen rond deze prijscategorie (30 euro). Wat raden jullie aan? Want de andere modem die je kon kopen was 75 euro, een Thomson Speedtouch 530 Ethernet / USB combo. En Belgacom lijkt me nu niet bepaald het goedkoopst.

Bijdrager
    Marc

Het is eenvoudig, voor mac en adsl koop je steeds een modem met ethernet aansluiting. Nooit usb.

Bijdrager
    iBert

Geeft dat stabiliteitsproblemen? Zoja, in welke zin?

Inactief
    Anoniem

Oei, iets rond de 30 Euro… daar heb je bij Belgacom geen Ethernet-modem voor. Goedkoopste dat ik ooit ergens heb zien liggen was bij de FNAC, dat kostte omgeveer 30 Euro… maar was van een vaag merk en de verpakking zag er extreem verdacht uit.

Bijdrager
    Oppie

1) Nooit met een USB modem werken, niet op een pc en niet op een Mac; die dingen blijven altijd problemen geven, ze werken middels drivers die bij elke verandering/update weer beginnen te zeuren.

2) Waarom een modem kopen bij het blijkbaar dure Belgacom (afzetters zeg)? Je kunt toch elke ADSL modem gebruiken? Genoeg spul (tweedehands?) te koop…

Inactief
    Anoniem
    ”iBert”

Dus hadden we een Thomson Speedtouch 330 USB DSL modem gekocht bij een Belgacom winkel, waarbij ze ons de garantie gaven dat hij compatibel was met Mac OS X.

Ik ben vorige week een nieuw ADSL-modem gaan halen en op bijna ieder USB-modem dat ik in m’n handen heb gehad stond een sticker met “geschikt voor OSX”. Toch maar een ethernet-modem gekocht… een USB-modem krijg je gewoon niet werkend!

Bijdrager
    Sachin

1. Modem terugdoen en geld terug vragen want het toestel is NIET compatibel met laatste nieuwe versie van Mac OS X.

2. Een ADSL modem kopen via UTP in de Belgacom winkel of ergens anders.

Maar eigenlijk raad ik je een router aan met ingebouwde ADSL modem. Dan hoef je enkel wachtwoord en paswoord van je connectie ingeven in de router en dat is alles! Als er dan ooit een tweede computer komt dan kan je die ook gemakkelijk aansluiten.

Zelfs onder Windows mag je nooit een USB modem kopen. Zo ben je zonder bescherming verbonden met Internet. In een router zit er tenmiste een hardware firewall!

Inactief
    Anoniem

Ik heb goede ervaringen met sweex

voor 50 euro heb je ethernet modem en router.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.