24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Belegen Nieuwsflitsen

Rechtsboven in het hoofdvenster van deze site, is een rubriek “Nieuwsflitsen”. Zou het onderhand niet beter zijn die op te heffen c.q. bij te houden? Er staat b.v. al maanden de update in van de Microsoft Office 11.3.5, terwijl de 11.3.6 ook al weer een tijdje uit is.
    Oud nieuws presenteren als nieuw staat een beetje lullig, zeker op de voordeur.

-iWeb update gedateerd 17 augustus 2007
    -Mac OS X-update 10.4.10 gedateerd 21 juni 2007
    -Microsoft Office 11.3.5 update gedateerd 8 may 2007
    -Bare Bones Software update BBedit en Textwrangler gedateerd 16 februari 2007(!!!!)
    -Sotware Updates: Java, zomertijd, Security en Final Cut Pro gedateerd 16 februari 2007 (!!!)

Bijdrager
    KarelWillem

Je kan die rubriek in je instellingen zelf een andere plek geven.
    Is dat ook weer opgelost.

Bij mij staan ze bijvoorbeeld rechts-onderin. Zodat ik ze eigenlijk nooit zie. :wink:

Ik heb echter ook de rubriek ‘Tweedehands Mac’ staan.
    En die laat al maanden dezelfde ‘iMac II €125’ zien.
    Dat lijstje ververst bij mij nooit.

Bijdrager
    JobKuipers

Dat is toch geen oplossing voor het “probleem” dat Sedikit aandraagt. Ik ben het wel met Sedikit eens dat een kopje “Nieuwsflitsen” niet veel nut heeft als het niet goed wordt bijgehouden ongeacht de plaats op de pagina.

Groet,
    Job

Bijdrager
    sedikit

@KarelWillem,
    Het gaat me niet om de plaats, ik keek er sowieso nooit naar, maar het viel mij plotseling op dat de naam van de rubriek niet klopt. Dus: dan beter opheffen.

Bijdrager
    sally

Maar gelukkig kun je ook nog op “meer nieuwsflitsen” klikken.
    36 flitsende pagina’s. Leuk voor later.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”JobKuipers”

Dat is toch geen oplossing voor het “probleem” dat Sedikit aandraagt. Ik ben het wel met Sedikit eens dat een kopje “Nieuwsflitsen” niet veel nut heeft als het niet goed wordt bijgehouden ongeacht de plaats op de pagina.

Nee, tuurlijk is dat geen oplossing. Maar het helpt wel. :wink: :P

Bijdrager
    Lucas Raggers

Helemaal mee eens. Oplossing is inderdaad om hem bij de voorkeuren te verwijderen:

http://macosx.nl/?p=settings

Bijdrager
    solutions

Zo zet ik mijn auto, die al maanden total loss is, ergens achter in mijn garage. Logisch.

Bijdrager
    JobKuipers
    ”solutions”

Zo zet ik mijn auto, die al maanden total loss is, ergens achter in mijn garage. Logisch.

LOL :evil:

Genoemde oplossingen zijn inderdaad geen oplossingen maar een soort oplapmiddelen.
    Ben het nog steeds met Sedikit eens, als je iets niet bijwerkt doe het dan niet, want dit komt niet echt goed over (nieuwsberichten die al zo oud zijn zijn geen nieuws meer, en soms komen software updates er wel in te staan (office 11.3.5) en daarop volgende updates weer niet (office 11.3.6)

PS. Heb het wel meteen weggehaald zoals Lucas suggereerde!

Bijdrager
    sedikit
    ”solutions”

Oh, als dat mogelijk is, dan weet ik nog wel meer dingen om erbij te zetten. Voor je het weet heb je een compleet lege voortuin en straat. In dit geval een leeg venster!

Bijdrager
    solutions
    ”sedikit”
    ”solutions”

Oh, als dat mogelijk is, dan weet ik nog wel meer dingen om erbij te zetten. Voor je het weet heb je een compleet lege voortuin en straat. In dit geval een leeg venster!

Mijn, weliswaar zeer flauwe opmerking was bedoeld als steuntje in de rug Sedikit. Ik ben ’t dus zeer met je eens.

Bijdrager
    jf

Ach, je ziet het overal in de samenleving.

Vroeger, als een fietspad slecht was, werd het zo snel mogelijk hersteld.

Tegenwoordig wordt er een bordje bij gezet met ‘Slecht Fietspad’. En wordt er vervolgens jaren niks aan gedaan.

Bijdrager
    sally
    ”jf”

Tegenwoordig wordt er een bordje bij gezet met ‘Slecht Fietspad’. En wordt er vervolgens jaren niks aan gedaan.

Dit is gewoon niet waar.
    Er zijn tegenwoordig veel meer goed onderhouden fietspaden dan vroeger (vroeger, nou ja wanneer was dat eigenlijk)

Bijdrager
    Lucas Raggers

In de volgende versie van de site wordt Nieuwsflitsen in deze vorm geschrapt.

Tot die tijd, kun je bij de voorkeuren zelf je voorpagina indelen. Alle vergelijkingen met garages en total losse auto’s ten spijt :).

Bijdrager
    sedikit
    ”Lucas”

In de volgende versie van de site wordt Nieuwsflitsen in deze vorm geschrapt.

Tot die tijd, kun je bij de voorkeuren zelf je voorpagina indelen. Alle vergelijkingen met garages en total losse auto’s ten spijt :).

Mooi zo! Maar, het ligt ongetwijfeld aan mij, waar staan die voorkeuren ergens? Ik heb me suf gezocht.

Moderator
    unSOUND

Het woordje “voorkeuren” in de post van Lucas is een link… :wink:

Bijdrager
    sedikit
    ”unSOUND”

Het woordje “voorkeuren” in de post van Lucas is een link… :wink:

Ja unSOUND dat weet ik ook wel! Maar, waar staat die ‘voorkeuren”, of beter gezegd: waar staat de optie “Mijn MacOSX.nl”, dat was mijn vraag. Ik wil er op mijn eigen houtje kunnen komen!

Bijdrager
    mvdenberg

Wanneer je op de voorpagina zit, kun je klikken op extra’s. Daar staat een kopje ‘mijn osx.nl’ Zo kun je ook bij de voorkeuren komen.

Bijdrager
    sedikit

@mvdenberg,
    Dat wilde ik weten. Bedankt!

Bijdrager
    PretPedKadet

Je kan de site ook te veel verdedigen ook al is het fijn dat mensen deze vrijwillig runnen. Er staat nieuwsflitsen maar die zijn gewoon niet correct en verouderd. Weg of bijhouden.

Bijdrager
    jf
    ”sally”
    ”jf”

Dit is gewoon niet waar.
    Er zijn tegenwoordig veel meer goed onderhouden fietspaden dan vroeger (vroeger, nou ja wanneer was dat eigenlijk)

En toch kan ik je hier twee fietspaden in de buurt aanwijzen waar dit werkelijk gedaan is.

En een snelweg.

Enfin, probleem wordt binnenkort echt opgelost zie ik. Goede zaak (op een niet nader te noemen site waar ik iets doe zijn we al twee jaar bezig een nieuwe voorkant live te krijgen – ook vrijwilligers en zo).

Bijdrager
    sally

Sorry jf,
    Dat je in “het probleem” met de nieuwsflitsen en de tijdelijke oplossing (onzichtbaar maken) de mogeljkheid ziet tot een treurige overpeinzing over de staat van de samenleving en het onderhoud van de fietspaden, vond ik eerlijk gezegd nogal grappig.

Trouwens: dat vroeger alles beter was (in ieder geval de fietspaden niet) is toch echt meer iets voor opa’s en oma’s en misschien al een beetje iets voor mij. Ik bedoel, ik was vroeger wel beter, dat wel. Maar internetforums, computers……….
    Bij mij in de straat zijn de stenen ook pas weer eens opnieuw gelegd. Preventief als het ware, want de kuilen moesten nog komen.
    Hoehetookzij:
    Dit forum draait nu alweer voor een ongekend lange periode lekker.
    Knock Knock.

Bijdrager
    jf
    ”sally”

Sorry jf,
    Dat je in “het probleem” met de nieuwsflitsen en de tijdelijke oplossing (onzichtbaar maken) de mogeljkheid ziet tot een treurige overpeinzing over de staat van de samenleving en het onderhoud van de fietspaden, vond ik eerlijk gezegd nogal grappig.

Zo zie je maar weer, wat je op internet schrijft wordt vaak zwaarder opgevat dan eigenlijk bedoeld. ;)

Ik vond het voorbeeld echter (in eerste instantie) treffend voor wat je wel vaker ziet gebeuren: symptoombestrijding in plaats van het probleem echt aanpakken. Wat het aan gebruikers vragen gebruik te maken van een workaround natuurlijk ook is, als je de oorzaak in feite zelf weg kunt nemen.

Ik ben dan ook blij te zien dat men met dat laatste ook druk bezig is.

Inactief
    Anoniem
    ”PretPedKadet”

Je kan de site ook te veel verdedigen ook al is het fijn dat mensen deze vrijwillig runnen. Er staat nieuwsflitsen maar die zijn gewoon niet correct en verouderd. Weg of bijhouden.

Dat is uiteindelijk ook met de Apple aandeelprijs gebeurd (stond rechtsbovenaan op de voorpagina). Die was al eeuwig $89, en op een gegeven moment was die verdwenen. Het kan dus (technisch) wel.

ps: de Hot Apps zijn ondertussen ook al aardig (k)oud :wink:

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.