16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    donzuiderman

Belastingdienstprogramma's werken niet in Lion

Hallo,

Ik probeer een wijziging door te geven in de kinderopvangtoeslag met het programma van de Belastingdienst, maar het programma weigert te openen. Biljkbaar ondersteund Lion geen PowerPC Applications meer.

Iemand een oplossing, want dit is echt knudde!

Inactief
    Anoniem
    donzuiderman op 12 augustus 2011

Biljkbaar ondersteund Lion geen PowerPC Applications meer.

Klopt!

Bijdrager
    Ir.Bob

Klagen bij de belastingdienst en in de tussentijd een papieren formulier invullen.

Inactief
    Anoniem
    Ir.Bob op 12 augustus 2011

Klagen bij de belastingdienst…

Heeft dat ooit wel eens vruchten afgeworpen?;-)

Bijdrager
    Ir.Bob

Ja hoor, voor m’n WOZ-aanslag, maar da’s dan weer niet de landelijke belastingdienst.

Bijdrager
    wimbers

dan mag de belastingdienst wel eens heel snel de boel gaan aanpassen, anders kan er geen enkele lino gebruiker zijn aangifte doen. is het nou zo moeilijk om een universal versie van de belastingdienst programma´s´uit te brengen?

(waarom is het trouwens niet web-based. nooit begrepen waarom dat niet achter een digiD omgeving zit)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het programma aangifte loonheffingen is inderdaad geen UB, maar het is wel een programma van 2010.
    Het is de grootste onzin om nu nog een ‘PPC only’ programma te maken. Maar dat Apple de PPC heeft laten vallen in Lion is ook niet gebruiksvriendelijk. Beide hadden daar iets aan kunnen doen, beide hebben daar geen zin in kennelijk.
    Mijn belasting adviseur doet de administratie van mijn Stamrecht B.V. dus ik heb daar geen omkijken naar, en ongetwijfeld doen ze dat met Windows die van dit probleem geen last heeft.

Bijdrager
    1984

Kortom , Weer een reden om niet zo snel over te stappen naar 10.7

Bijdrager
    websania

Inderdaad…maar als je al overgestaapt bent…..moet je dus met window aan de gang…..that sucks!

Bijdrager
    jakeh

Dit is echt rampzalig! Bestaat er onder OSX Lion geen workaround?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je googled op “ppc emulator Lion” kom je voornamelijk jou vraag tegen. En zelfs een site die op zoek is naar developers om een PPC emulator voor Lion te ontwikkelen. Maar aangezien al lang vóór het uitkomen van Lion bekend was dat Rosetta er niet meer in zou zitten en er nog steeds geen third-party emulator lijkt te bestaan heb ik er een hard hoofd in dat dat nog gaat gebeuren… (Ondanks het feit dat gezien de commentaren in forums de vraag er naar wel bestaat!)

Bijdrager
    Hansi2124

De aangifte IB 2011 is geschikt voor OS X 10.5, 10.6 en 10.7

Het gaat vooruit bij de BD.:wink:

Bijdrager
    TheBigZ

Dat was de IB2010 ook al, Hans.:nerd:

Bijdrager
    SunKeeper

Klopt!

Bijdrager
    Hansi2124

Maar toen (met IB2010) was Lion nog niet uit. Als je deze in ieder geval voor 1 april in moest sturen. Dat is mijn opmerking.:wink:

Bijdrager
    websania

ondertussen kun je voor de kinderopvangtoeslag gewoon naar de toeslagen site van de belastingdienst

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.