-
Q:
Belastingdienstprogramma's werken niet in Lion
Hallo,
Ik probeer een wijziging door te geven in de kinderopvangtoeslag met het programma van de Belastingdienst, maar het programma weigert te openen. Biljkbaar ondersteund Lion geen PowerPC Applications meer.
Iemand een oplossing, want dit is echt knudde!
InactiefAnoniem12 augustus 2011 om 17:15donzuiderman op 12 augustus 2011Biljkbaar ondersteund Lion geen PowerPC Applications meer.
Klopt!
InactiefAnoniem12 augustus 2011 om 17:32Ir.Bob op 12 augustus 2011Klagen bij de belastingdienst…
Heeft dat ooit wel eens vruchten afgeworpen?
dan mag de belastingdienst wel eens heel snel de boel gaan aanpassen, anders kan er geen enkele lino gebruiker zijn aangifte doen. is het nou zo moeilijk om een universal versie van de belastingdienst programma´s´uit te brengen?
(waarom is het trouwens niet web-based. nooit begrepen waarom dat niet achter een digiD omgeving zit)
Het programma aangifte loonheffingen is inderdaad geen UB, maar het is wel een programma van 2010.
Het is de grootste onzin om nu nog een ‘PPC only’ programma te maken. Maar dat Apple de PPC heeft laten vallen in Lion is ook niet gebruiksvriendelijk. Beide hadden daar iets aan kunnen doen, beide hebben daar geen zin in kennelijk.
Mijn belasting adviseur doet de administratie van mijn Stamrecht B.V. dus ik heb daar geen omkijken naar, en ongetwijfeld doen ze dat met Windows die van dit probleem geen last heeft.Als je googled op “ppc emulator Lion” kom je voornamelijk jou vraag tegen. En zelfs een site die op zoek is naar developers om een PPC emulator voor Lion te ontwikkelen. Maar aangezien al lang vóór het uitkomen van Lion bekend was dat Rosetta er niet meer in zou zitten en er nog steeds geen third-party emulator lijkt te bestaan heb ik er een hard hoofd in dat dat nog gaat gebeuren… (Ondanks het feit dat gezien de commentaren in forums de vraag er naar wel bestaat!)
De aangifte IB 2011 is geschikt voor OS X 10.5, 10.6 en 10.7
Het gaat vooruit bij de BD.
Dat was de IB2010 ook al, Hans.
ondertussen kun je voor de kinderopvangtoeslag gewoon naar de toeslagen site van de belastingdienst
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.