5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    bassbug

Belachelijk: geen doorvoer data als je menu openklapt…

In de goede oude OS 9 tijd had je dit: internet datadoorvoer stokt als je een menu openklapt. Ok, OS 9 is niet *echt* multitasking…

Nu OS X en nog wel de allernieuwste Panther. Echt multitasking toch? Nou niet dus! Ook hier stokt de datadoorvoer als je je menu opengeklapt houdt.

Wat is dit toch? Is een menu open geklapt houden echt zo’n aanslag voor het systeem dat data (alleen internet?) ff moet remmen?

Bijdrager
    Ruben

Weet je zeker dat je data doorvoer stopt en niet alleen het tooltje (of wat dan ook) wat je gebruikt om je data doorvoer te “monitoren”? Ik heb namelijk ook wel eens gemerkt dat alles stil lijkt te staan als je een menu openklapt, maar vaak blijkt dat uiteindelijk alleen het scherm te zijn, in werkelijkheid loopt alles gewoon door, bij mij dan.

Bijdrager
    bassbug
    ”iRuben”

Weet je zeker dat je data doorvoer stopt en niet alleen het tooltje (of wat dan ook) wat je gebruikt om je data doorvoer te “monitoren”? Ik heb namelijk ook wel eens gemerkt dat alles stil lijkt te staan als je een menu openklapt, maar vaak blijkt dat uiteindelijk alleen het scherm te zijn, in werkelijkheid loopt alles gewoon door, bij mij dan.

Net een videostream aan het bekijken. Ik hou een menu open omdat ik niet zeker wist welke ik moest kiezen. Na een paar seconden video stil. Ik klap menu dicht en het gaat weer verder.

Bijdrager
    Sad

het ligt toch echt aan je applicatie, want als je een radio stream via iTunes beluistert kan je gewoon uurenlang een menuutje openklappen en de datastroom gaat gewoon door op dezelfde snelheid…

Moderator
    Adriaan Mol
    ”bassbug”

Wat is dit toch? Is een menu open geklapt houden echt zo’n aanslag voor het systeem dat data (alleen internet?) ff moet remmen?

Klopt, je hebt gelijk, echter het systeem is wel nogsteeds multitasking, de taken gaan gewoon door.. echter het menu-tje word niet geupdate. Dit wat wel in Panther gebeurde. Ik denk dat dit o.a. één van de schoonheidsfoutjes in Panther is en in de volgende update opgelost zal zijn.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.