7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    iquik

Bel volume iPhone (6)

Bij het koppelen van een bluetooth speaker (JBL Charge 2+) aan mijn iPhone (6) wordt het belvolume automatisch teruggeschroefd naar ‘minimaal’. Het belvolume wordt in de iPhone los geregeld van het muziekvolume. Met de knoppen van de bluetooth speaker kun je wel het muziekvolume regelen. Daarom is het zo raar dat er bij koppeling iets wordt gedaan met het belvolume.

Heeft iemand anders dit probleem ook of weet je een oplossing.

Moderator
    Mac Daddy

Dat is wel opvallend ja. Het is wel zo dat de iPhone per aansluiting volumehoogtes kan onthouden. Dus als ie bij niks erop aangesloten op half volume staat en je drukt er een hoofdtelefoon in, dan kan ie naar hoog volume springen bijvoorbeeld. Dat geldt ook voor je ringvolume en ook voor dus voor je bluetooth.
    Als ik jou verhaal zo lees, zou ik denken dat je het eenmalig misschien moet instellen. Daarna zou ie dan gewoon op het gewenste volume moeten blijven als je elke keer opnieuw koppelt. Bij jou wordt het dus elke keer opnieuw laag ingesteld, wanneer je opnieuw koppelt?

Bijdrager
    iquik

Ja, iedere keer na het opnieuw koppelen wordt het bedvolume ‘gereset’ naar het minimum niveau.

Bijdrager
    iquik

Discussie over dit onderwerp gevonden op Apple forum, maar nog geen oplossing:

https://discussions.apple.com/thread/5923986

Moderator
    Mac Daddy

Als ik daar snel doorheen ga, zie ik dat het met verschillende iPhone modellen en iOS versies voorkomt. En uiteraard ook met verscheidene Bluetooth apparaten.

Welke iOS versie draai je?

Het is mij nog nooit opgevallen met mijn eigen Bluetooth speaker. Wat ik sowieso eens zou proberen is de iPhone uit en aanzetten. Als dat niet helpt, misschien een systeem herstel?

Geblokkeerd
    Anoniem

Oh daar komt mijn probleem vandaan8-O
    Dacht dat het aan de publieke beta van IOS 9 lag.
    Komt bij mij met/na het koppelen met de carkit.

Geblokkeerd
    Anoniem

P.S.
    Bij is het niet de ringtone, maar de volume van geluiden.
    Geluiden van filmpjes e.d.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.