6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Zcdb

Bekraste lens iPhone 4..

Hai OMT,

Ik heb nu iets minder dan een jaar m’n iPhone 4, en ben er nog altijd zwaar tevreden mee. Recentelijk echter merkte ik dat de foto’s die ik nam vrij wazig waren, met te ‘lichte’ kleuren en over het algemeen niet goed scherp. Probleem was snel gevonden: het stukje glas voor de camera op de achterkant, mijn lens, is zwaar bekrast. Hierdoor zijn mijn foto’s heel wat slechter geworden dan in de eerste maanden dat ik hem had.

Ik gebruik liever geen case, omdat ik het design van de iPhone 4 zo geweldig mooi vind. Goed, wat dat betreft krijg ik m’n verdiende loon. Les geleerd. Maar dan zit ik nu nog wel met slechte foto’s.

Is er een manier om de lens te vervangen? Het lijkt dat iFixit de achterkant verkoopt met daarbij ook de lens. Echter, dit loopt inclusief verzendkosten al snel in de $100, en dat voor een lensje.

Zijn er betere opties, dichter bij huis bijvoorbeeld? Een goede reparateur, het liefst in de regio Noord-Holland? Of is bestellen bij iFixit toch de beste optie?

Graag hoor ik wat jullie te zeggen hebben over de kwestie. Nogmaals, hoewel de achterkant van de iPhone ook licht bekrast is kan ik daar mee leven. Het enige echte probleem is de lens.

Bijdrager
    Chorro

Hier vervangen ze de camera voor 35 euro, de achterkant doen ze voor 39 euro. Maar ik zou niet weten aan welk onderdeel dat plaatje vast zit wat bij jou bekrast is, of dat de achterkant is of dat dat echt de camera is. Dat zou je aan ze kunnen vragen.

Bijdrager
    jgmkoster

Die “lens” is onderdeel van de achterkant. Maar een nieuwe achterkant kan een stuk goedkoper; ik heb onlangs voor 95 dollar een nieuwe achterkant, nieuw scherm, alle benodigde gereedschap en het transport vanuit de VS gekocht. Op marktplaats/eBay moet je ze dacht ik wel kunnen vinden voor nog geen 30 euro.

Vervangen is een kwestie van de twee schroefjes losdraaien aan de onderkant van je iPhone.

Bijdrager
    jgmkoster

Ik heb trouwens m’n zwarte achterkant nog wel liggen. Met gebruiksschade maar met een goede lens. Mijn scherm was gebroken en heb hem toen meteen omgebouwd naar een witte variant.

Bijdrager
    Taconew

Deal Extreme
    Mijn lens glaasje is ook bekrast (Lens bescherm glaasje is voorzien van een ontspiegeling, deze is erg gevoelig voor krassen). Ik heb er een in bestelling staan.

Inactief
    Anoniem

Neem eens hier een kijkje: http://www.isupplyshop.nl/Webwinkel-Product-4805047/Original-Battery-Cover.html. Recent mijn achterkant vanwege een valpartij moeten vervangen, met verzenden erbij nog geen € 30,- en dan is het deel voor je camera ook meteen weer goed. Vervangen kun je zelf, heel simpel, twee schroeven onder losmaken, iets omhoog schuiven en afnemen. Succes, Joost

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.