4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    wilfred

Beige G3 266 mhz (224mb ram) als (Mp3)server?

Hallo,

Wij hebben hier nog een beige g3 staan die een beetje aan het verstoffen is. Ik zou hier graag een server van willen gaan maken omdat er toch nog een redelijke HD (28 gig) in zit waar ik wat mp3-tjes (en andere bestanden misschien) mee zou willen sharen. Verder misschien ook nog een webservertje maar dat is van minder groot belang.

Nu de vraag, welk OS kan ik er het beste opzetten? Mac Os 9 of Mac Os X (draait dat goed?). Overigens deins ik zeker niet terug voor een Linux-distributie maar ik zou niet zo 1 2 3 weten welke. Bovendien gaat het sharen van de mp3’s (en andere bestanden) dan nog wel lekker?

Welk systeem moet ik gebruiken en waarom? Ik ben er nog niet uit…

Alvast heel erg bedankt!

Groeten, Wilfred

Bijdrager
    maceddy

Ik zou dan voor YellowDog linux gaan denk ik…

Site

En als je een beetje Linux kennis hebt, de grafische omgeving achterwege laten (als dat kan op YDL).

Bijdrager
    Missundaztood

Ik zou er Mac OS X v.10.2.8 met iTunes 4.1 erop zetten. Kun je makkelijk muziek mee delen. Ik vind Jaguar op m’n iMac (233Mhz) bet redelijk lopen en zeker als server.

Bijdrager
    pimpel

Ik heb zelf een g3 266 en om een of andere reden gaat daar mac os 10.2 niet op, 10.1 werkt echter wel

Maar wil je een snelle linuxdistributie: gentoo check, http://www.gentoo.org
    snelste distro van het moment en compatibel met ppc

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.