16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Saabs

Behuizing voor SATA 3,5" WD 3 TB Caviar Green

Dag allemaal,

Wat is volgens jullie de beste behuizing voor een SATA 3,5″ van 3TB (WD – Caviar Green) ?
    Het belangrijkste criterium is dat het een snelle verbinding maakt naar een Macbook Air.

Alvast bedankt.:smile:

Bijdrager
    Haike

Ik heb hier een Macally G-350 SUAB for 3.5″ SATA HDD

Snelst is nog steeds via een kabel.

Hier zit op, 1x FW 400, 2x FW 800, en eSATA aansluiting. De snelheid van FW 800 voldoet voor mij ruimschoots.

Bijdrager
    GeertGB

MacBook Air heeft geen FW.

Bijdrager
    GeertGB

Snelste is Thunderbolt. En ook het duurste.

Bijdrager
    GeertGB

Behalve van LaCie geen enkele Thunderbolt HDD enclosure zo lijkt het. Dus toch maar iedere willekeurige USB2 (of USB3 want toekomstvaster) enclosure.

Bijdrager
    Haike

Tja ff niet aan gedacht.. maare had dat niet in een post gekund inplaats van 3?

Bijdrager
    Soulshaker

Een thunderbolt hub kan wel opties bieden

Maar het is nogal prijzig

Bijdrager
    1984
    1984 op 25 december 2011

Misschien zoiets..? Dan nog een 2TB schijfje naar wens erbij kopen

How to Build an External Hard Drive

http://www.centralpoint.nl/opslagbehuizingen/macally/35-sata-hdd-external-usb-20-firewire-400-firewire-800-esata-enclosure-art-g-s350suab-num-340556/
    http://www.onemorething.nl/community/topic/advies-gevraagd-voor-externe-harddisk-voor-video-editing

Businterface: USB 2.0 (480 Mbps), [s]FireWire 400/IEEE 1394a (400 Mbps), FireWire 800/IEEE 1394b (800 Mbps).[/s] en eSATA (3 Gbps). eSATA mogelijk met LaCie eSATA Hub (199._euro)

Bijdrager
    Saabs

Dus eigenlijk koop ik best die Macally. En als het mij niet snel genoeg gaat, dan koop ik die Thunderbolt hub erbij en dan is die ‘bliksemsnel’?

Bijdrager
    AppleStef

Thunderbolt gaat t.o.v. FireWire maar ± 20 MB/s meer bieden, niet echt de moeite dus…

Bijdrager
    Saabs

Firewire kan ik al niet gebruiken met een MBA.

Bijdrager
    AppleStef

Ow, sorry, was ik even vergeten.:confused:

Bijdrager
    Soulshaker

Thunderbolt gaat t.o.v. FireWire maar ± 20 MB/s meer bieden, niet echt de moeite dus…

Euhm , met firewire haal je in de praktijk zelden meer dan 80MB/s
    Met thunderbolt zijn snelheden tot 120-130 MB/s mogelijk

(externe harde schijven met 1 schijf , dus niets met raid 0 ofzo)

Bijdrager
    AppleStef

Een 7200 rpm 3,5″ HD haalt ongeveer 100 – 115 MB/s, en WD Caviar Greens zijn zeker niet de snelste schijven. Dan is het misschien + 25 of 30 MB/s, wat nog steeds niet veel is.

Maar de TS heeft geen FireWire, dus dit is wat off-topic.

Bijdrager
    Soulshaker

ja , het is wat off topic , klopt.

Voorlopig zal USB dus moeten volstaan.
    Als thunderbolt wat minder duur word , kan je het nog overwegen.:smile:

Bijdrager
    Saabs

Ja, toen ik die WD Caviar Green gekocht had, was het omdat het de meest ‘zuinige’ en grootste schijf was (en inderdaad niet de snelste), dus heb ik die toen in mijn iMac geïnstalleerd. Maar nu heb ik de oude schijf er weer in geplaatst en moet die 3 TB ergens in. Zonde om die weg te doen.

Ik heb ondertussen die Macally behuizing besteld en moest het echt dramatisch langzaam zijn, dan kan die hub eventueel voor oplossing bieden. (maar voor die prijs kan ik bijna net zo goed een nieuwe externe kopen)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.