11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Witte Haai

Hoe firewire-schijf als externe HD aansluiten? Firewire-behuizing is aanwezig

Hallo mensen,

Ik heb ooit onderstaande harde schijf uit een oude (overleden) mac gehaald. En deze in ’n speciale firewire-behuizing als externe HD op m’n vorige mac aangesloten. M’n huidige imac heeft echter firewire meer.

Ik zoek nu dus een behuizing met ‘firewire naar usb-omvormer‘ om ‘m weer aan te kunnen sluiten. Maar waar moet ik precies op googlen?

Wie heeft er link(‘s) naar reviews van behuizingen op bv Tweakers Pricewatch of elders?

Bijdrager
    mowat

Ik heb de F/W schijf met een F/W naar thunderbolt kabeltje verbonden met de thunderbolt aansluiting op mijn nieuwe iMac (zonder F/W) en dat werkt perfect. Maar volgens de foto heb je F/W 400 en mogelijk lukt dat enkel met F/W 800 ?

Bijdrager
    Brombeer

Het makkelijkst is de schijf weer uit dat firewiredoosje halen en in een goedkoop usb-kastje te monteren.
    Dat kon nog wel eens goedkoper uitvallen dan een verloopkabeltje van thunderbolt/usb naar firewire 800 (die zijn ±30,- in de appelstoor) en dan nog een kabel van fiwi800 naar 400. (met de juiste mannetje en vrouwtjes)

Ik maak daarbij één voorbehoud: als die harde schijf nog IDE is, zul je wat harder moeten zoeken.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    mowat op 19 december 2016

Maar volgens de foto heb je F/W 400 en mogelijk lukt dat enkel met F/W 800 ?

Apple verkoopt alleen adapters van Thunderbolt naar FireWire 800, maar dat is geen probleem — een FireWire 400-apparaat kan zo aan een FireWire 800-poort zolang je maar een kabel gebruikt met een negenpolige 800-stekker aan de ene kant en een zespolige 400-stekker aan de andere kant.

Bijdrager
    Witte Haai
    Jakko op 19 december 2016
    mowat op 19 december 2016

Maar volgens de foto heb je F/W 400 en mogelijk lukt dat enkel met F/W 800 ?

Apple verkoopt alleen adapters van Thunderbolt naar FireWire 800, maar dat is geen probleem — een FireWire 400-apparaat kan zo aan een FireWire 800-poort zolang je maar een kabel gebruikt met een negenpolige 800-stekker aan de ene kant en een zespolige 400-stekker aan de andere kant.

Ja, ik ga voor de Thunderbolt kabel. En daarbij heb ik dus het volgende bij nodig?

– De FireWire 400 naar 800 kabel voor MacBooks en iMacs. Net geen €18,-, incl verzendkosten.

– Of de FireWire 800 –> 400 adapter voor de Apple MacBook Pro: Ook net geen €18,-. Maar het gaat hier om een ‘gereviseerde’ kabel. Anders wordt het weer een ècht Apple-prijsje van €30,-.
    Dat alleen macbook pro wordt vermeld, en niet de imac, zal ik me maar niets van moeten aantrekken, lijkt mij.

Bijdrager
    McPim

@night heeft je de link naar de benodigde kabel al gegeven Witte Haai, voor minder dan €18…

Bijdrager
    Witte Haai

… oh ja, ik zie het…! Thanx.

En ik heb die twee besteld.

Bedankt voor de antwoorden!:wink:

Bijdrager
    Brombeer

Zo’n 800/400-kabel heb ik ooit voor hooguit een tientje bij de lokale computerboer besteld. Was wel zwart. Een witte is natuurlijk duurder.8-)

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.