5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    josephusjg

beheerderswachtwoord weg

Ik heb een ibook g3 gekregen. Een prima ding, zeker voor de toepassing waar het voor gaat dienen. Maar de vorige eigenaar weet het beheerderswachtwoord niet meer. De vorige eigenaar is een teenermeisje en er zijn al een stuk of 10 varianten geprobeerd. Mijn idee was om een nieuwe account aan te maken, deze account beheerderrechten te geven en dan de oude beheerder te verwijderen. Maar dat kan dus niet en ik kan dus ook geen updates en zo binnenhalen.

Is het mogelijk dit gemis op een of andere manier te omzeilen? Met een herinstallatie van Tiger heb ik wellicht ook dat wachtwoord nodig. wie weet een manier?

groeten,

Jos

Bijdrager
    Josebo.

Naamgenoot!
    Hier staat misschien wel een oplossing voor je bij!
    Succes ermee..

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als je een computer van iemand anders krijgt, moet je gewoon een clean instal uitvoeren
    (let er ook altijd op of je tevens de originele CD/DVD mee krijgt)
    de originele CD/DVD werkt alleen op die ene Mac waar hij bij geleverd werd en bevat specifieke data voor die Mac die nu van jou is.

Ik neem aan dat er niets op de hd staat wat voor jou interessant is, dus gewoon alles wissen & en een schone instal uitvoeren, (via de originele CD/DVD of een gekocht OS) met je eigen naam en wachtwoord.

—————————————————————————————————————————————–
    Van de Apple site:
    Het oorspronkelijke beheerderswachtwoord opnieuw instellen

Volg deze stappen om een wachtwoord opnieuw in te stellen als er maar één beheerdersaccount is op de computer of als het wachtwoord van de oorspronkelijke beheerdersaccount (van verschillende beheerdersaccounts) opnieuw moet worden ingesteld. De oorspronkelijke beheerdersaccount is de account die direct na de installatie van Mac OS X werd aangemaakt. Als het oorspronkelijke beheerderswachtwoord bekend is, kan de oorspronkelijke beheerder de wachtwoorden van andere accounts opnieuw instellen met de hierboven beschreven stappen.

1. Start de computer op vanaf de installatie-cd van Mac OS X (met een versie die zo dicht mogelijk bij de geïnstalleerde versie van Mac OS X ligt). U moet eerst de bescherming van OpenFirmwarePassword uitschakelen als deze is ingeschakeld. Houd de C-toets ingedrukt terwijl de computer wordt opgestart.
    2. Kies Stel wachtwoord opnieuw in vanuit het menu Installatieprogramma (of het menu Hulpprogramma’s in Mac OS X 10.4 Tiger).Tip: als u dit menu of deze menuoptie niet ziet, dan bent u waarschijnlijk nog niet van de cd opgestart.
    3. Kies het harde-schijfstation met Mac OS X.
    4. Stel de gebruikersnaam in van uw oorspronkelijke beheerdersaccount.

Belangrijk: selecteer niet Systeembeheerder (root). Dit is een verwijzing naar de rootgebruiker. Deze mag niet worden verward met een gewone beheerdersaccount.

5. Voer een nieuw wachtwoord in.
    6. Klik op Opslaan.

Bijdrager
    A_A

He Hoi, opzich niet zo heel ingewikkeld.
    Opstarten met de tiger install cd, cd in de speler en alt indrukken bij het opstarten je kunt dan voor de cd kiezen.
    je kunt dan taal kiezen en (dit uit mijn hoofd hoor) dan kom je in een scherm waar in je boven in een aantal opties hebt.
    Wachtwoord wijzigen is dan een optie, je hebt dan niet het oude ww nodig.

Als het nou helemaal nie wil, pb even probeer ik ut even op ut werk uit welke optie het precies is.

groetjes,
    Arjan

Bijdrager
    josephusjg

dank allemaal voor de reactie. Dit is hoopgevend. Balen alleen dat het alles bij elkaar zoveel tijd kost.

groeten,

Jos

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.