9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Beheerders samenvoegen

Ik heb op een Mac een volledige clean install gedaan en mijn account weer ingevoerd.
    Nu wil ik via migratieassistent alle data van mijn oorspronkelijke thuismap weer terugzetten.
    De Mac vereist een andere accountnaam, dus ik maak die aan.
    Na de migratie staan er nu 2 beheerders accounts op de Mac.
    Hoe krijg ik nu alle data weer onder beheer van mijn oorsronkelijke account?

Bijdrager
    iMad

Je had niet een account moeten aanmaken, maar gelijk tijdens de installatie moeten kiezen voor terugzetten van Time Machine.
    Wat je nu kan doen is maak nog een Beheerder Account aan, bijv test, zonder iCloud.
    Dan opnieuw opstarten en inloggen met test account en dan verwijder je de 2 andere accounts.
    Dan weer via migratie je eigen account toevoegen.
    Als laatste kan je dan inloggen met je eigen account en het test account verwijderen.

Bijdrager
    fred44nl

als je een volledige clean install hebt gedaan, dan staat er in het account wat je daarbij het aangemaakt.
    dus kun je inloggen op het account dat is teruggekomen met de Migratie-assistent.
    daarna kun je het andere, min of meer lege account verwijderen.

Bijdrager
    OMT-fan

De migratie moet van een Time Machine schijf met OS 10.6.8 en als ik direct bij de clean install aangeef dat Time Machine moet terugzetten krijg ik de melding dat ik eerst een nieuwer OS moet installeren, waarna ik middels de migratieassistent de data moet ophalen.
    Dat is precies wat ik eerder deed.
    Maar ja, dus draait er nu een nieuwe clean install van El Capitan.
    Hopelijk kan ik daarna de data ophalen.

De methode van iMad werkt niet, ik moest weer een account met een nieuwe naam aanmaken.

Bijdrager
    iMad

Maak dan gelijk test account aan zonder iCloud en dan Migratie uitvoeren.

Bijdrager
    fred44nl

enkele weken geleden heb ik ook een clean-install moeten doen.
    tijdens die installatie heb ik een beheersaccount aangemaakt met precies dezelfde naam en wachtwoord, als ik oorspronkelijk had.
    toen ik met de Migratie-assistent m’n data uit de TimeMachine backup ging halen, werd mij gevraagd of het aanwezige account wilde behouden of wilde overschrijven met de backup.
    ik heb voor het laatste gekozen en had uiteindelijk dus maar één account over.

Bijdrager
    OMT-fan

Fred44

Die keuze krijg ik ook maar de keus om de naam te behouden blijft grijs en is niet te selecteren

Bijdrager
    fred44nl

dan zou ik het account, na de migratie, gewoon verwijderen, zoals ik eerder heb aangegeven.

Bijdrager
    OMT-fan

Heb eerst ML geïnstalleerd, hier kon ik wel gewoon kiezen voor bestaande account.
    Daarna alles teruggezet en toen El Capitan geüpdatet.
    Beetje mijl-om-zeven maar gelukkig alles OK nu.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.