7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    angela35

beheer van 2 ipod nano’s op 1 computer?

Ik heb een prachtige ipod nano gekregen, maar mijn zoon heeft ook een ipod nano.
    Nu heeft hij al veel muziek in itunes staan. kan ik mijn ipod daar zomaar bij toevoegen?
    Volgens mijn zoon verdwijnt al zijn muziek als ik een nieuwe “account” aanmaak, of komt al onze muziek door elkaar te staan.
    Het moet toch mogelijk zijn om de muziek van ons te scheiden of niet?
    Graag hoor ik alle tips van jullie.
    Heb ik zo’n mooi ding, en kan ik er geen muziek opzetten!:(

Bijdrager
    Pieterr

Wij hebben 4 iPods in huis die allemaal uit één en dezelfde iTunes bibliotheek worden gevuld. Een nieuwe account aanmaken hoeft alleen maar als je muziek wilt kopen in de iTunes Store. Dan nog is het zo dat de accounts gekoppeld zijn aan een computer met iTunes erop geinstalleerd. Je kunt meerdere accounts per computer hebben, en je kunt tevens één account op meerdere (5) computers activeren. Ook dat is geen probleem dus.

Het enige probleem zal het scheiden van de muziek zijn, zeker als jullie muzieksmaken uiteen lopen.:-) Dat kun je voor elkaar krijgen met (slimme) afspeellijsten. Maak een (slimme) afspeellijst die alleen die liedjes uit de (gezamelijke) iTunes bibliotheek bevat die jij op je eigen iPod wilt hebben. Dan kun je het “syncen” op de iPod zo instellen dat alleen die liedjes op je iPod gezet worden als je de iPod op je computer aansluit.

Bijdrager
    angela35

dank je voor je zeer snelle reactie!
    mijn zoon is momenteel niet thuis, op valkantie, en ik wil erg graag beginnen met mijn ipod.
    Dus…Als ik die nu aansluit op de computer, wat moet ik dan doen om ervoor te zorgen dat mijn muziek die op de harde schijf staat op mijn ipod komt en vooral heel belangrijk… hoe zorg ik ervoor dat de muziek van mijn zoon niet per ongeluk verdwijnt?
    En ja….onze muzieksmaak loopt behoorlijk uiteen! :P

Bijdrager
    Pieterr

De muziek van je zoon verdwijnt sowieso niet zomaar.
    Als je je iPod aansluit op de computer, zal iTunes opstarten, en zal er gevraagd worden of de muziek die in iTunes staat op de iPod gezet moet worden. Standaard zal dan _alle_ muziek die in iTunes staat op de iPod gezet worden (als het past). Dat wil jij dus niet. Daarom moet je eerst een afspeellijst aanmaken in iTunes waarin je de muziek sleept die jij op je eigen iPod wilt hebben. Of je kunt een slimme afspeellijst maken die bijvoorbeeld alle muziek van (ik noem maar wat) Frans Bauer bevat. Bij het syncen van de iPod kun je vervolgens kiezen welke afspeellijsten je allemaal op de iPod wilt zetten.

Hoe je precies een afspeellijst kunt aanmaken, wordt uitgelegd in:
    http://docs.info.apple.com/article.html?path=iTunesMac/8.0/nl/15450.html

Bijdrager
    angela35

Ik ga het proberen!
    Als het niet lukt, mag ik dan nog eens om je hulp vragen?
    Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    Predator
    ”angela35″

Ik ga het proberen!
    Als het niet lukt, mag ik dan nog eens om je hulp vragen?
    Alvast heel erg bedankt!

Daar is deze site toch voor;)

Succes!

Bijdrager
    Godfather

Maar… is het sowieso niet slimmer om aparte user accounts in te stellen? Even los van iTunes? Dit zijn namelijk kleine probleempjes die op te lossen zijn maar zo zijn er wel meer zaken. Heeft je zoon bijvoorbeeld om maar eens wat te noemen niet een voorkeur voor bureaublad achtergrond die haaks staat op die van jou?
    Precies om dit soort redenen, andere muziek, ander dock en andere bestanden, zijn user accounts gemaakt:)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.