12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    MDW

Beheer geheugen op iPad

Ik kreeg op mijn iPad de melding dat het geheugen bijna vol was gelopen.
    Als ik naar de verdeling van de opslagcapaciteit kijk op mijn iPad, dan zie ik dat erbij mijn email (Gmail) ongeveer 1,6 GB plaats ingenomen wordt. Strange, want op mijn iPad lees en verwijder ik de emails heel consequent.
    Hoe kan ik die 1,6 GB vrijmaken?
    Moet ik ergens een vuilbak leegmaken alvorens gelezen mail effectief verwijderd kunnen worden van mijn iPad?

Bestaat er geen tool die een duidelijker overzicht geeft van het geheugengebruik op de iPad?

Bijdrager
    Rw1

Misschien staan uw mails in een map met verwijderde items waardoor ze nog niet helemaal zijn verwijderd.

Bijdrager
    MDW

Wel ja, dat is wat ik bedoel met het leegmaken van een vuilbak.

Moderator
    Mac Daddy

Of er een prullenmand is per mail account verschillend. Je kan zelfs 3 mail accounts hebben, waarbij er eentje alles op je iOS apparaat behoudt, eentje die niks lokaal opslaat en eentje waar je inderdaad alleen een prullenmand hoeft te legen.

Wat voor mail accnount gaat het om? Gmail, Microsoft Exchange, POP of IMAP? Er zijn veel dingen waar het afhankelijk van is.

Overigens in het algemeen. Als je meer informatie over je opslag wil en dat wilt beheren is het inderdaad even zoeken. Maar je kan je storage gegeven op je iOS apparaat bekijken en via iTunes.

Bijdrager
    MDW

Ik heb 2 Gmail accounts. Ik werk met deze beide tegelijk in mijn mailprogramma door “Alle inkomende” te selecteren. Daar lees en verwijder ik mijn mails.
    Als ik terug naar “Postbussen” ga, zie ik daar mijn 2 postbussen, met daaronder nog “VIP3 en “Gemarkeerd”.
    Voor het eerst zie ik nu dat daaronder de 2 Gmail-accounts nog eens weergegeven worden maar met een hoop mappen zoals ik ze kan zien door op mijn web-accounts van Gmail in te loggen. Wat is het doel daarvan? Zitten al die mails op mijn iPad, of is het de bedoeling dat ik langs daar rechtstreeks op mijn web-account kan gaan kijken?

Moderator
    Mac Daddy

Wat ik sowieso zou doen is even op Gmail.com inloggen op een pc en eens kijken wat er daar gebeurd als je een mail verwijderd. Waar wordt ie naartoe verplaatst? Hetzelfde doe je op de iPad. Als dat niet dezelfde plek is, zou ik aanraden om dat in je instellingen aan te passen. Ik heb 3 mail accounts (waarvan 1 Gmail) op mijn iPad staan en die nemen 169 mb in beslag. Ik denk dat er inderdaad het een en ander op je iPad wordt opgeslagen. Het zou zeker ruimte besparen als je de prullenbak van Gmail gebruikt, want dan staat het bij hen op de server.

Bijdrager
    iMac Lover

Er is een manier om extra geheugen vrij te maken.
    Ga naar de iTunes store en probeer een film van 3 a 4 Gbyte tedownloaden.
    Klik twee keer op koop voor de film, die je wilt kopen. Dit lukt dus niet.
    Er komt een melding, dat je te weinig geheugen ruimte hebt, en of je via instellingen geheugen wil vrij maken

De koop gaat dus niet door, maar op één of andere manier is de cash opgeruimd op je iPad
    Zo krijg je een drie a vierhonderd MByte aan geheugen er bij.
    Je GMail moet je gewoon schonen via je desktop computer

Gr

Moderator
    Mac Daddy

Wat een rare manier van geheugen vrij krijgen. Zeker als het bij de topicstarter al duidelijk is, waarmee hij veel ruimte vrij kan krijgen.
    Daarnaast is een backup via iTunes maken en daarna een restore uitvoeren ook veel kan helpen en dan heb je niet de kans dat je per ongeluk een film hebt aangeschaft.

Bijdrager
    Rw1

Ik heb hier een vakje met prullenbak staan op mijn iPad. Misschien kunt u deze legen? Of zeg ik nu iets doms?

Bijdrager
    penseel

Je moet eerst kijken bij alle berichten, en wat je niet wilt naar de prullenmand.
    En kijk eens bij algemeen/beheer opslag/ daar wat app’s verwijderen wat je niet meer gebruikt?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  penseel.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  penseel.

Bijdrager
    Rw1

U kunt ook proberen de app te verwijderen en opnieuw te installeren.

Bijdrager
    bassbug

Denk dat er misschien een verschil is met het ‘vasthouden’ (dus niet verwijderde mails maar de mails die in de inbox en verzonden zitten) van mails in de app van Apple (Mail) of Gmail app van Google?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 11 maanden geleden door  bassbug.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.