4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Bloggendeboerin

beginnersvraag over imovie – DVD branden

Ik probeer een imovie project op DVD te krijgen zodat ik het op een gewone TV kan afspelen maar loop vast in de opties.

Welk formaat moet ik kiezen en hoe ga ik te werk? Ja ik weet het, ik sta nog aan het begin :roll:

Moderator
    unSOUND

Als je iMovie ’08 gebruikt moet je de film delen naar de Mediakiezer. Daar kies je voor de grootst mogelijke versie. Daarna start je iDVD op, en selecteer je de film uit de Mediakiezer. De volledige uitleg vind je ook in de Help-functie van iMovie door daar “iDVD” in te vullen.

Als je iMovie HD ( iMovie 6 ) gebruikt, kies je in de menubalk bij “Delen” voor “iDVD”.

Bijdrager
    semt-x

Het is niet wat je vraagt, maar ik ben ook bezig geweest met imovie 08 en kwam tegen het volgende probleem aan.

De kwaliteit van imovie 08 is leuk maar niet denderend. Veel mensen vertelde mij dat je imovie HD eens moet proberen, deze blijkt een betere kwaliteit te hebben. Dat wilde ik wel proberen. Alleen ik had mijn project in imovie 08 gemaakt en deze is niet te importeren in imovie HD. Wel andersom van imovie HD naar imovie 08.

Nogmaals, het is niet wat je vraagt maar misschien kom je zelf ook in deze situatie terecht en zou het jammer zijn als je alles al in imovie 08 gemaakt zou hebben.

Bijdrager
    Bloggendeboerin

nou het is gelukt hoor. het lag aan de schijfjes die ik gebruikte. die lust mijn DVD speler niet. Was dus geen gebruikersfout gelukkig :D

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.